Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Žitarice, povrće i voće

Žitarice, povrće i voće

Žitarice, povrće i voće
  • Objavljeno: Utorak, 03.02.2009.
  • Broj pregleda: 2.772
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Problemi sa cirkulacijom karakteristični su za toplije dane. Razlog je što se krvne žile šire, ne nose se čarape, koje donekle mogu olakšati tegobe zbog nakupljanja vode u donjim ekstremitetima. Zato se najčešće ljeti javlja problem otečenih nogu i otežane cirkulacije.

Ako smatrate da vaš sistem za cirkulaciju ima probleme dopremiti krv u sve dijelove tijela, evo nekih namirnica koje se preporučuju kao i onih koje treba izbjegavati ili uzimati u što manjim količinama.

Preporučene namirnice; masne ribe, integralne žitarice (peciva od žitarica), voće i povrće, crveni i bijeli luk, obrano mlijeko i nemasni sirevi, maslinovo ulje.

Namirnice koje je potrebno izbjegavati; crveno meso, suhi sirevi i vrhnje, suhomesnati proizvodi, sol, alkohol i kava.

Mnoga ispitivanja su pokazala da postoji povezanost i pozitivna koleracija između pretjeranog unosa masti hranom i pojave srčanih bolesti povezanih sa cirkulacijom.

U mastima i lipidima koje unosimo postoje tri tipa masnih kiselina. To su: polinezasićene masne kiseline (riba i ulje sjemena), mononezasićene kiseline (maslinovo ulje naročito je bogato njima) i zasićene masne kiseline. To su puter, suhi sirevi, masno meso i salame, prženi krumpir, razni kolači...

Najnovije preporuke Svjetske zdravstvene organizacije su da ukupni unos zasićenih masti mora biti deset posto od ukupnih unesenih kalorija tokom dana, a da ukupni dnevni unos svih masti ne bi trebao biti veći od trideset posto svih dnevno unešenih kalorija.

Masti unesene u razumnim količinama nisu štetne, pomažu u izgradnji bitnih staničnih elemenata. Pojedine masti mogu čak doprinjeti prevenciji pojave problema sa cirkulacijom. Masti koje sadrži haringa, srdela, skuša, tuna i losos pridonose na sebi svojstven način. Jer sadrže zdrave masti koje mogu pomoći oko nastanka ateroskleroze.

Prijatelji arterija i krvnih žila jesu žitarice, voće i povrće. Ove namirnice svojim vlaknima vezuju kolesterol iz hrane i olakšavaju njegovo izlučavanje putem crijeva.

Sol je kao namirnica potrebna, naročito ljeti kada se znojenjem gube elektroliti. Ali strogo paziti da se ne pretjeruje! Jer sol doprinosi smanjenju elastičnosti krvnih žila.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije