Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Što se događa u drugom tromjesečju?

Što se događa u drugom tromjesečju?

Što se događa u drugom tromjesečju?
  • Objavljeno: Petak, 09.10.2015.
  • Broj pregleda: 1.654
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Prvi znakovi života

Tijekom drugog tromjesečja je vaša beba već dosta veća. Oko 12. tjedna će liječnik napraviti ultrazvuk i moći ćete čuti otkucaje srca. Također ćete primijetiti i druge simptome:

  • između 16. tjedna i 20. tjedna vaša beba će se početi pomicati
  • krajem drugog tromjesečja će pritisak na području abdomena postajati sve veći i bebini udarci će postajati sve intenzivniji.

Kratkoća daha

Tijekom drugog tromjesečja će sve aktivnosti, uključujući i one umjerenog intenziteta, vrlo vjerojatno uzrokovati kratkoću daha. Ovo je potpuno normalno. Kako maternica raste, tako počinje sve više pritiskati pluća. To otežava protok zraka. Smirite se i nemojte paničariti. Ako primijetite da je kratkoća daha sve intenzivnija, svakako se obratite liječniku.

Vaše tijelo se počinje mijenjati

Već oko 16. tjedna trudnoće ćete početi nositi odjeću većeg konfekcijskog broja. Bokovi će postati širi, a opseg struka veći. Do 27. tjedna ćete imati 8 do 11 kilograma više, u odnosu na vrijeme prije trudnoće. Počet ćete primijećivati i prve strije. Većina njih će biti potpuno nevidiljiva ili skroz slabo vidljiva nakon poroda.

Provjerite što je zdravo a što ne kada su u pitanju trudnoća i kilogrami.

Postajete emotivno osjetljiviji

Vaše tijelo se još uvijek privikava na hormonalne promjene, zbog čega ćete postati emotivno osjetljiviji i doživljavati nagle promjene raspoloženja. S druge strane, također ćete se početi brinuti o tome kako će vaše tijelo izgledati nakon trudnoće. Kako biste tome stali na kraj, počnite više brinuti o sebi. Trudnoća je vrijeme kada smijete biti malo sebični. Kupite si novu odjeću odgovarajuće veličine. Priuštite si opuštanje i odmaranje. Uživajte u svom tijelu jer je treće tromjesečje sve bliže.

Pročitajte kako malim stvarnima možete popraviti raspoloženje.

Noćne more

Veliki broj trudnica tijekom drugog tromjesečja počinje imati noćne more. Najčešća je da ste rodili dijete koje nije zdravo ili je pak preveliko. Nemojte se brinuti jer se vaša podsvjest igra s vama. Sasvim je normalno da se bojite poroda i da ste tjeskobni. Probajte se što više opustiti svaku večer prije spavanja i pričajte s partnerom o svemu što vas muči.

Pročitajte kako možete partnera uključiti u trudnoću.

Libido

Tijekom drugog tromjesečja ćete se osjećati ženstvenije. Vaše tijelo je sada preplavljeno estrogenom. Mučnine i povraćanja više nisu prisutni pa ćete osjećati povećanu želju za seksom. Veliki broj žena po prvi puta u životu višestruke orgazme doživljava upravo tijekom drugog tromjesečja.

Saznajte sve o seksu u trudnoći!

Počnite vježbati

Simptomi trudnoće tijekom drugog tromjesečja su puno blaži, u odnosu na prvo tromjesečje. Upravo zbog toga to trebate iskoristiti i početi vježbati. Postoje različite vrste tjelovježbi koje možete početi raditi, a odgovaraju vašim potrebama.

Kegelove vježbe će vam pomoći da se pripremite za porod i smanjit će rizik od nastanka inkontinencije, koja je vrlo česta nakon poroda.

Pročitajte zašto je dobro raditi Kegelove vježbe.

Prenatalna joga je osmišljena upravo za trudnice i prilagođena fizičkim promjenama koje osjećate. Isprobajte ove vježbe!

Plivanje će vam pomoći da opustite mišiće i zglobove.

Lagana šetnja od 20 do 30 minuta dnevno je odličan način da potaknete cirkulaciju krvi i povećate razinu energije.

Mjere opreza

Nemojte podizati teške stvari niti raditi intenzivne vježbe snage jer one mogu povisiti krvni tlak do razine opasne po život.

Prije vježbanja pojedite mali obrok kako biste povećali razinu energije.

Tijekom vježbanja pijte adekvatnu količinu vode.

Budite posebno oprezni kod izvođenja vježbi koje zahtijevaju održavanje tjelesne ravnoteže.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari