Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Što trebate znati o detoksikaciji?

Što trebate znati o detoksikaciji?

Što trebate znati o detoksikaciji?
  • Objavljeno: Utorak, 20.08.2013.
  • Broj pregleda: 398
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Znanstvenici sve više otkrivaju ljekovita svojstva nekih namirnica, što nas potiče na razmišljanje o tome što trebamo jesti, što ne i što našem tijelu čini dobro.

Ako razmišljate o detoksikaciji tijela, svakako trebate biti upoznati s prednostima i nedostacima. Važno je da se, ako patite od bilo kakvih bolesti ili uzimate neke lijekove, prije detoksikacije posavjetujete s liječnikom.

Za koga je dobra?

Detoksikacija je odlična za osobe čija prehrana sadrži malo esencijalnih nutritivnih tvari, potrebnih za nesmetan rad i razvoj tijela. Vitamini, minerali, vlakna, probiotici ili antioksidansi trebaju biti dio svačije prehrane, a detoksikacijom ćete povećati unos ovih tvari.

Potražite savjet nutricionista koji će vam pomoći kod određivanja tvari koje nedostaju vašem tijelu i koje namirnice morate jesti češće.

Za koga nije dobra?

Stručnjaci ističu da detoksikacija nije dobra za svakoga i da se sa nutricionistom ili liječnikom trebaju posavjetovati:

  • mlađi od 18 godina
  • trudnice i dojilje
  • osobe koje pate od bolesti od probavnog sustava kao što su Crohnova bolest ili gastritis
  • osobe koje pate od autoimunih bolesti, kao što su lupus ili artritis
  • osobe koje treniraju
  • sve osobe koje pate od ozbiljnih medicinskih stanja koja nisu prethodno navedena.

Koju hranu trebate jesti?

Prehrana treba biti uravnotežena i sadržavati cjelovite žitarice, kruh i tjesteninu od cjelovitih žitarica, vitamin B, vlakna i minerala, probiotike, mliječne proizvode obogaćene kalcijem i proteine.

Svježe voće, naročito citrusno voće kao što su limun, grejp ili naranča. Ako uzimate neke lijekove, posavjetujte se s liječnikom oko konzumacije grejpa i soka od grejpa jer može smanjiti djelovanje nekih lijekova.

Kupusnjače, uključujući brokulu, kelj, prokulice i kupus. Odličan su izvor vitamina, minerala, vlakana i andioksidanata, koji smanjuju rizik od nastanka raka.

Losos koji obiluje nezasićenim masnim kiselinama, proteinima i omega 3 masnim kiselinama, koje štite zdravlje srca i krvožilnog sustava.

Voda i prirodni sokovi koji će pospješiti probavu i hidratizirati vaše tijelo.

Kada je najbolje vrijeme za detoksikaciju?

Detoksikaciju možete raditi više puta godišnje. Idealno bi bilo kada biste namirnice, koje koristite tijekom detoksikacije, uvrstili u svakodnevnu prehranu.

Koje su prednosti?

Povećat ćete razinu energije, smanjiti rizik od nastanka ozbiljnih dugoročnih zdravstvenih problema. Kada ste zdravi i sigurni u svoje tijelo, to se odražava na svako područje života. Osjećat ćete se bolje, bit ćete produktivniji i lakše prihvaćati izazove.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari