Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Važnost probiotika u prevenciji gljivičnih infekcija

Važnost probiotika u prevenciji gljivičnih infekcija

Važnost probiotika u prevenciji gljivičnih infekcija
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 17.02.2014.
  • Broj pregleda: 252
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Svaka osoba ima mnoštvo bakterija u svojem organizmu. Bilijuni bakterija žive u vašim crijevima, a većina njih je korisna. Za zdravlje probavnog sustava i jačanje imunološkog sustava važno je održavanje ravnoteže dobrih bakterija.

Gljivična infekcija se jako brzo širi kada tijelo doživi bilo kakav šok, kao što je uzimanje antibiotika. Antibiotici će ubiti većinu bakterija u tijelu, omogućavajući gljivičnoj infekciji da se brzo širi.

Probiotici su učinkoviti kod prevenciji gljivičnih infekcija jer povećavaju razinu dobrih bakterija u tijelu i na taj način održavaju prirodnu ravnotežu.

Zašto uzimati probiotike za prevenciju gljivičnih  infekcija?

Probiotici su odličan dodatak prehrani, bez obzira na to patite li od gljivičnih infekcija ili ne. Pospješuju rad probavnog sustava i održavaju ravnotežu crijevne flore u probavnom traktu. Uzimanje probiotika bi trebala postati svakodnevna navika. Donosimo vam 3 razloga zbog kojih trebate uzimate probiotike.

Jačaju imunološki sustav

Imunološki sustav je kompleksan spoj različitih organa i sustava u tijelu. Toliko je kompliciran da znanstvenici tek sada počinju otkrivati načine na koje djeluje. Ono u što su sigurni jest to da uravnotežen probavni sustav igra ključnu ulogu u prevenciji infekcija i bolesti.

U istraživanju iz 2009. godine se pokazalo da ravnoteža bakterija u probavnom sustavu može odrediti rad imunološkog sustava. Otkrili su da normalna razina dobrih bakterija povećava učinkovitost imunološkog sustava i pomaže tijelu da se obrani od patogena. Točan razlog još uvijek nije poznat.

Jačanjem imunološkog sustava možete povećati prirodnu otpornost tijela na gljivične infekcije. Ovo je važno iz razloga što ćete spriječiti širenje gljivičnih infekcija, ali i spriječiti njihovo ponovno pojavljivanje.

Reguliraju kiselost u crijevima

Dobre bakterije će oslobađati male količine mliječne i octene kiseline. To pomaže u regulaciji razine kiselosti u crijevima. Gljivične infekcije se mogu pojačano širiti u alkalnom okruženju, stoga je jako važno vratiti kiselost na normalnu razinu.

Postoje brojni razlozi zbog kojih vaša crijeva mogu postati previše alkalna, a najčešći uzrok je uzimanje antibiotika. Cijela doza antibiotika će ubiti sve bakterije u vašem želucu, a veliki broj njih je zaslužan za proizvodnju kiseline. Kiselost u crijevima treba biti od 4 do 6 na pH skali.

Preuzimaju moć nad gljivičnim infekcijama

Probiotici će vaša crijeva opskrbiti dobrim bakterijama, koje će potom biti brojnije od loših bakterija. Kada antibiotici unište dobre bakterije, tijelo postaje podložno stvaranju gljivičnih infekcija.

Probiotike je potrebno uzimati u većim količinama kada se gljivične infekcije rašire. Što više probiotika uzimate, to će biti manji rizik od širenja gljivičnih infekcija.

Mogu li se probiotici uzimati zajedno s antibioticima?

Antibiotici uništavaju dobre bakterije u crijevima i na taj način povećavaju rizik od nastanka gljivičnih infekcija. Uzimanjem probiotika prije, tijekom i nakon uzimanja antibiotika, možete smanjiti rizik od nastanka gljivičnih infekcija.

Najbolje bi bilo izbjegavati uzimanje antibiotika, ali oni su često nužno zlo. Ako uzimate antibiotike, budite sigurni da ih uzimate s razlogom i zato što vam uistinu trebaju. Liječnici često previše olako propisuju antibiotike.

Ako uzimate antibiotike, nema ništa loše u tome da uzimate i probiotike. Probiotici će ublažiti neke nuspojave antibiotika i smanjiti uništavanje dobrih bakterija. Uzimajte probiotike najmanje 2 sata prije ili poslije uzimanja antibiotika.

Najbolji izvori probiotika

Jogurt

Većina vrsta jogurta ima probiotsko djelovanje, ali neki su učinkovitiji od drugih. Jogurti koji su deklarirani kao probiotici su najbolji. Izbjegavajte jogurte koji su deklarirani kao probiotici, ali nemaju navedenu vrstu bakterija na svojem sastavu.

Kefir

Kefir je fermentirano mlijeko. Možete i sami napraviti kefir. Samo vam trebaju gljivice za kefir. Odlična je vijest da gljivice za kefir možete koristiti više puta i nakon svake iduće pripreme kefira imate veću količinu gljivica.

Kiseli kupus

Kiseli kupus je pun probiotika i odlično djeluje na zdravlje. Kiseli kupus možete napraviti i sami. Naribajte ga, stavite u veliku posudu, posolite i poklopite drvenim poklopcem. Tada će započeti proces fermentacije, a vaš kupus će biti spreman za konzumaciju već nakon nekoliko tjedana.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Očistite organizam i osnažite tijelo ovim ukusnim juhama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari