Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Tjelesno vježbanje trudnica- III.dio

Tjelesno vježbanje trudnica- III.dio

Tjelesno vježbanje trudnica- III.dio
  • Objavljeno: Srijeda, 18.07.2012.
  • Broj pregleda: 473
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Izbor aktivnosti za vježbanje u trudnoći

Zbog specifičnosti stanja u kojemu se žena nalazi potrebno je oprezno izabrati vrstu aktivnosti. Jedan od najvažnijih uvjeta pri odabiru jest zadovoljiti potrebe trudnice, te izabrati aktivnost koja nije opasna.

Ako se odlučimo za aerobno vježbanje, potrebno je dati prednost aktivnostima koje aktiviraju velike mišićne skupine i razvijaju kardiovaskularne sposobnosti. Neke od tih aktivnosti su vožnja bicikla, plivanje, hodanje, trčanje, aerobic niskog intenziteta i sprave poput stepera, simulatora veslanja i penjanja. Takve aktivnosti preporučljivo je provoditi 3 - 5 puta na tjedan od 15 do 30 minuta.

Pri treningu s opterećenjem LaFontaine (2007.) navodi kako je potrebno koristiti lagan do umjeren otpor. Svaku vježbu dovoljno je izvoditi jednu seriju i to 12 - 15 ponavljanja, a ako se odlučimo za više serija tada je potrebna stanka od 2 - 4 minute.

Potrebno je izbjegavati vježbe na trbuhu, te zadržavanje daha pri izvođenju vježbi. Vježbe poput čučnjeva s opterećenjem, iskoraka ili mrtvog dizanja također ne treba uključiti u program rada. LaFontaine (2007.) smatra da je naprimjereniji način provođenja treninga snage korištenjem laganih bućica, elastičnih traka, lopti ili jednostavno korištenjem vlastitog tijela kao opterećenja.

Smith i Michael (2006.) smatraju kako vježbanje u vodi, zbog posebnosti medija, smanjuje sile koje djeluju na čovjeka, te time omogućuje lakše i jednostavnije vježbanje trudnica. Wang i Apgar (1998.) navode popis sportskih aktivnosti koje su poželjnje i nepoželjnje tijekom trudnoće te aktivnosti visokog rizika (tablica 1.).

Poželjne sportske aktivnosti

Nepoželjne sportske aktivnosti

Sportske aktivnosti visokog rizika

Hodanje

Hokej ( na travi i ledu)

Gimnastika

Biciklizam (nepomični)

Boks

Jahanje

Aerobic niskog intenziteta

Hrvanje

Klizanje

Plivanje

Nogomet

Skijanje (na snijegu i vodi)

 

 

Slobodno letenje zmajem

 

 

Snažni reketački sportovi

 

 

Dizanje utega

 

 

Ronjenje

Tablica 1: Poželjne i nepoželjne sportske aktivnosti tijekom trudnoće (prema mišljenju Wang i Apgar 1998.).

Najbolje je istodobno primjenjivati različite sportsko rekreacijske sadržaje koji se međusobno nadopunjuju. Trčanjem, vožnjom bicikla, plivanjem, aerobikom najbolje ćemo utjecati na razvoj kardiorespiratornih sposobnosti, a vježbanjem s laganim opterećenjem na aktiviranje muskulature koja će omogućiti pravilno držanje tijela.

Zaključak

Iz svega spomenutog možemo zaključiti da tjelesno vježbanje tijekom trudnoće pruža veliki broj prednosti ali pod uvjetom da se provodi pod stručnim nadzorom i prilagođeno je potrebama pojedinca. U svrhu toga potrebno je dodatno educirati stručnjake koji se bave treningom rekreativaca da bolje upoznaju specifičnosti rada s ovom populacijom, te obavijestiti trudnice o dobrobitima tjelesnog vježbanja i mogućnošću uvrštavanja u svakodnevni raspored.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari