Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Najčešći mitovi o dijetama

Najčešći mitovi o dijetama

Najčešći mitovi o dijetama
  • Objavljeno: Srijeda, 15.05.2013.
  • Broj pregleda: 274
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Tajna mršavljenja je da pronađete svoju sretnu (zlatnu) sredinu. To nije slijepo pridržavanje svih pravila koje ste čuli. Pridržavanje pravila određene vrste može biti dosadno, a u konačnici neće dati željene rezultate.

Trebate znati da dijete u većini slučajeva nisu dobre. Velika većina njih nije nutricionistički zdrava, zbog čega mogu naškoditi vašem zdravlju, usporiti metabolizam i brzo izgubljene kilograme vratiti još brže. Pravilna prehrana uz redovitu tjelovježbu je najbolji recept za mršavljenje.

Ipak, ako planirate neko vrijeme biti na dijeti ili samo smanjiti unos kalorija kako biste izgubili suvišne kilograme, donosimo vam najuvrježenija pravila mršavljenja s dijetama na koje trebate odmah zaboraviti.

Ne jedite crveno meso

Povremeno uživanje u crvenom mesu je odlično jr će vam osigurat dovoljnu količinu proteina. Crveno meso je na lošem glasu jer određene vrste crvenog mesa sadrže visoku razinu zasićenih masnih kiselina koje mogu oštetiti zdravlje kardiovaskularnog sustava. Nemojte jesti više od 140 grama crvenog mesa dnevno, to su otprilike 2 porcije. Ako si ne možete predočiti veličinu jedne porcije, zamislite da svaki komad mesa treba biti veličine špila karata.

Neka večera bude zadnji obrok

Vaše tijelo neće na magičan način pohraniti više masti i kalorija nakon samo jednog sata. Ako vježbate navečer, i to poslije večere, a potom osjećate glad, bezbrižno se najedite. Ignoriranje gladi je najbolji način da usporite metabolizam. Trik je u tome da trebate odabrati zdrave namirnice kao što su cjelovite žitarice, kokice bez soli i maslaca ili pak voće i povrće. Dobro bi bilo da tijekom dana vodite evidenciju približne vrijednosti unesenih kalorija. To se pokazalo uspješnim kod velikog broja ljudi. Naime, kada znate da vaš zadnji obrok ne smije sadržavati puno kalorija, manja je vjerojatnost da ćete posegnuti za nezdravim grickalicama.

Morate odoljeti žudnji

Naravno da povremeno moramo odoljeti nezdravim slanim i slatkim grickalicama, ali to nije uvijek moguće, niti zdravo. Možete probati pobijediti žudnju za slatkim ili slanim tako da pojedete nešto zdravo (voće, orašasti plodovi), ali velika je vjerojatnost da ćete na kraju unijeti više kalorija nego da ste pojeli tih nekoliko kockica čokolade o kojima duže vrijeme razmišljate. Ono što ne možemo, imati ili pak mislimo da ne možemo imati, s vremenom postaje izvor žudnje, bilo da je to hrana ili nešto drugo. Najbolje je da spriječite nastanak prekomjerne žudnje za slatkim ili slanim tako da to redovito pojedete. Na kraju krajeva, bolje je svakodnevno pojesti nekoliko kockica čokolade nego cijelu čokoladu odjednom. Unos kalorija će u konačnici biti isti, ali ravnomjerno unošenje grickalica neće ugroziti ravnotežu razine šećera u tijelu.

Kruh je neprijatelj

Bez obzira na sve dosadašnje tvrdnje kruh je nužan za pravilan rad organizma. Pri tome mislimo na kruh od cjelovitih žitarica koji sadrži kompleksne ugljikohidrate i vlakna. Ugljikohidrati koji se nalaze u bijelom kruhu i tjestenini su lako probavljivi i ne drže nas dugo sitima, što vodi debljanju.

Izbjegavajte masti

Fokusirajte se na zdrave masti: polinezasićene, mononezasićene i omega 3 masne kiseline. Nalaze su orašastim plodovima, maslinovom ulju, sjemenkama i brojnim vrstama ribe. Ono što uistinu trebate izbjegavati su zasićene masne kiseline koje se nalaze u namirnicama kao što su čips, pržena hrana, masno meso ili maslac. Zdrave masti će pomoći vašem tijelu da apsorbira nužne nutrijente.

Uvijek odaberite light proizvode

Nemojte dopustiti da vas etikete na proizvodima zavaraju. Termin "light" nije u potpunosti reguliran i jedino što znači je to da sadrži manje kalorija od proizvoda istog proizvođača. Primjerice, light pivo će imati tek 35 kalorija manje od običnog piva. Dokazano je da će vas light proizvod znatno kasnije zasititi od običnog proizvoda, što znači da ćete na kraju unijeti čak i više kalorija, osim ako je vaša samodisciplina na zavidnoj razini.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Očistite organizam i osnažite tijelo ovim ukusnim juhama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari