Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kako hormoni utječu na područje trbuha?

Kako hormoni utječu na područje trbuha?

Kako hormoni utječu na područje trbuha?
  • Objavljeno: Utorak, 04.06.2013.
  • Broj pregleda: 467
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Mast na području trbuha najgore djeluje na zdravlje!

I dok sigurno ne želite imati višak kilograma na trbuhu, za mnoge osobe je to prvo mjesto gdje se mast nakuplja, a zadnje mjesto s kojeg odlazi. Osim što nije privlačan, višak kilograma na trbuhu nije ni zdrav. Istraživanja su pokazala da mast na području trbuha najgore djeluje na zdravlje, i to gore od masti s područja nogu ili bokova.

U velikom broju slučajeva, hormonalna neravnoteža je glavni uzročnik masti na području trbuha. Ako se borite s viškom kilograma već duže vrijeme, velika je vjerojatnost da je u pitanju hormonalna neravnoteža.

Višak masti na trbuhu može biti znak neravnoteže jednog ili više hormona, a najčešće je to niska razina estrogena, niska razina testosterona, niska razina dehidroepiandrosterona (DHEA), kojeg oslobađaju nadbubrežne žlijezde, i visoka razina inzulina i kortizola.

Abdominalna mast se javlja i kao posljedica starenja, a povećava rizik od nastanka srčanih bolesti i dijabetesa. Za uklanjanje abdominalne masti potrebno je puno toga, uključujući pravilnu prehranu, tjelovježbu i, naravno, motivaciju. Sve ovo će vam pomoći, ali ako i dalje ne primjećujete nikakve rezultate, trebali biste provjeriti razinu hormona u tijelu.

Visoka razina inzulina

Inzulin je neophodan za pravilnu apsorpciju šećera. Prekomjeran unos ugljikohidrata je vodeći uzročnik visoke razine inzulina. Pri tome mislimo na unos jednostavnih ugljikohidrata koji se nalaze u bijelom kruhu, tjestenini i riži, i u sokovima s umjetnim sladilima. Čak i neki proizvodi s niskim udjelom masti imaju prekomjeran udio ugljikohidrata.

Rješenje

Povećajte unos proteina na 20 do 25 grama proteina u svakom obroku i 15 do 20 grama proteina u međuobroku, ovisno o tipu tijela i učestalosti vježbanja. Muškarci na svaki obrok trebaju dodati još 10 grama proteina, a na međuobrok 5 grama. Viša razina proteina će držati razinu šećera u krvi uravnoteženom, što je ključno za kontrolu apetita i gubitak masti.

Visoka razina kortizola

Kronično visoka razina hormona stresa, kortizola, osim što škodi vašem zdravlju, škodi i vašem izgledu. Ako često patite od anksioznosti, osjećate simptome depresije, kronično ste umorni ili patite od probavnih tegoba, velika je vjerojatnost da je razina kortizola u vašem tijelu previsoka. Kortizol će povećati apetit i žudnju za hranom, uzrokovati smanjenje mišićne mase, gustoće kostiju i libida. Neka istraživanja su pokazala da povećava rizik od nastanka depresije i gubitka pamćenja.

Rješenje

Spavajte dovoljno i jedite u pravo vrijeme. Svaki dan morate spavati najmanje 7, a najviše 9 sati. Manjak sna povećava razinu kortizola, što uzrokuje povećanje apetita i žudnju za ugljikohidratima. Kvalitetan san će potaknuti rad metabolizma i pomoći će regulirati razine svih hormona u tijelu. Ako je razina šećera u krvi nestabilna, velika je vjerojatnost da je i razina kortizola nestabilna. Ovo možete ublažiti s kvalitetnim doručcima punima proteina. Razdoblje između obroka i međuobroka ne bi smjelo biti veće od 3 do 4 sata.

Visoka razina estrogena

Kod muškaraca je vodeći uzrok viška abdominalne masti povećana razina estrogena. Istraživanja su pokazala da povećana razina estrogena povećava rizik od nastanka raka prostate. Žene koje su u perimenopauzi također imaju povećanu razinu estrogena, zbog čega dolazi do nakupljanja masti na području trbuha i bokova.

Rješenje

Ako je razina estrogena u vašem tijelu previsoka, svakako se posavjetujte s liječnikom jer postoje proizvodi koji na prirodan način pomažu u regulaciji razine estrogena. Neke namirnice, kao što su zeleni čaj, chia sjemenke i sjemenke lana mogu pomoći u regulaciji razine estrogena.

Niska razina testosterona

Razina testosterona može biti smanjena zbog mnogo razloga, a jedan od njih je povećana razina kortizola. Razina testosterona prirodno počinje opadati s godinama, debljanjem i pod utjecajem stresa. Ipak, istraživanja su pokazala da je sve veći broj muškaraca kojima razina testosterona počinje opadati znatno ranije. Ovo je zabrinjavajuće jer može uzrokovati nastanak depresije, pretilosti, osteoporoze, srčanih bolesti, smanjenje mišićnog tkiva, fizičke kondicije i libida.

Rješenje

Liječnik vam može preporučiti različite suplemente kako bi se razina testosterona povećala. Neka istraživanja su pokazala da su suplementi cinka naročito učinkoviti. Radite vježbe snage i povećajte unos proteina.

Niska razina DHEA

DHEA je hormon koji se proizvodi u nadbubrežnim žlijezdama. Smatra se da ovaj hormon sprječava nastanak prijevremenih znakova starenja. Pomaže u smanjenju masti i izgradnji mišića. Povećava libido i pomaže nam da ostanemo motivirani, osjećamo se mlado i imamo visoku razinu energije.

Rješenje

Liječnik će vam preporučiti suplemente. Stručnjaci preporučuju da razinu DHEA hormona mjerite nakon 4 do 6 tjedana od početka uzimanja suplemenata kako biste se uvjerili da ne uzimate prekomjernu količinu suplementa.

Niska razina hormona rasta

Hormon rasta, somatotropin, utječe na gotovo svaku stanicu u tijelu. Ima veliki utjecaj na osjećaje, donošenje odluka i izgled. Njegova razina se starenjem smanjuje, stoga je nekada potrebno uzimati suplemente. Oslobađa se tijekom dubokog sna i tjelovježbe. Ključan je za pravilnu regeneraciju tkiva, izgradnju mišića i kostiju.

Rješenje

Kada spavamo, u potpunom mraku se počinje oslobađati melatonin koji tijelo u potpunosti opušta. Kako temperatura tijela pada, tako se počinje oslobađati hormon rasta. Ako spavamo u svijetlom prostoru ili jedemo previše prije odlaska u krevet, narušit ćemo ovaj prirodni proces. Spavajte u prozračenom i tamnom prostoru, a 3 puta tjedno radite vježbe snage u razdoblju od 30 minuta kako biste na prirodan način potaknuli proizvodnju hormona rasta.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Poboljšajte zdravlje štitnjače

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari