Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kako pobijediti ljetnu depresiju?

Kako pobijediti ljetnu depresiju?

Kako pobijediti ljetnu depresiju?
  • Objavljeno: Utorak, 20.08.2013.
  • Broj pregleda: 224
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Za veliki broj ljudi početak ljeta označava početak neraspoloženosti, a čak 10% od ukupnog svjetskog stanovništva pati od sezonskog afektivnog poremećaja tijekom najsunčanijeg razdoblja godine.

Ljetne vrućine, svjetlost i dugi dani na neke utječu loše. Promjena biološkog ritma može narušiti san i cjelokupno zdravlje. No, to ne mora biti tako.

Hidratizirajte tijelo

Kada shvatite da se tkivo mozga sastoji od 85% vode, a cijelo naše tijelo od 70% vode, razumjet ćete zašto je unos vode tako važan. Dehidracija može uzrokovati manjak triptofana, važne aminokiseline koja se u mozgu pretvara u serotonin. Naše tijelo ne može normalno oslobađati toksine kada nema dovoljno vode. Manjak triptofana dokazano povećava rizik od nastanka depresije, anksioznosti i razdražljivosti.

Čak i mali manjak vode u organizmu može negativno utjecati na koncentraciju. Istraživanja su pokazala da sve zdrave životne navike padaju u vodu ako tijelo ne hidratizirate dovoljno.

Smanjite unos gaziranih sokova

Hladni gazirani sokovi su jako primamljivi tijekom ljetnih vrućina, no istraživanja su pokazala da osobe, koje svakodnevno piju gazirane sokove, imaju čak 30% veći rizik od nastanka depresije. S druge strane, osobe koje svakodnevno piju kavu imaju za 10% manji rizik od nastanka depresije.

Osobe koje su sklone čestim promjenama raspoloženja naročito trebaju paziti na unos sokova koji sadrže puno šećera. Nagle promjene šećera u krvi će uzrokovati jednako tako nagle promjene raspoloženja.

Jedite sladoled

Znanstvenici su dokazali da postoji poveznica između hrane i raspoloženja. Ghrelin je  hormon koji potiče apetit i stvara osjećaj gladi. Ljeti često osjećamo glad kada zapravo ni nismo gladni, već žedni. Sladoled će imati odličan učinak na vaše raspoloženje.

Osim što će vas osvježiti, zadovoljit će potrebu tijela za grickalicama i smanjiti razinu ghrelina u tijelu. Također, ako ste u mogućnosti, samostalno pripremajte sladolede jer ćete na taj način u njima moći uživati bez ikakve grižnje savjesti.

Držite se rasporeda

Ljudi su svjesno ili nesvjesno ljubitelji rasporeda, odnosno rutine. Ljeti često dolazi do naglih promjena u rasporedu, naročito ako imate djecu ili vam dolaze gosti koji će kod vas boraviti čitavo ljeto.

Ako je vaša navika nakon buđenja uživati u kavi, nemojte to mijenjati. Ako ste ljubitelj popodnevnog odmaranja, onda to i radite. Ljeto nije i ne treba biti doba godine kada vi ne radite ono što volite i u čemu uživate tijekom ostatka godine. Ako je vaša rutina nešto što prakticirate već godinama, onda tako i nastavite.

Opuštajte se

Iako ljeto gotovo svi povezuju s opuštanjem, nekim osobama je to najstresnije doba godine. Zapamtite da ste vi sami glavni krivac za sav taj stres. Ako je pred vama obiteljsko putovanje, ne morate se vi osjećati odgovornim za organizaciju svega.

Svaki dan, uključujući i one užurbane dane, ostavite malo vremena za sebe i opuštanje uma i tijela. Malo opuštanja je čovjeku potrebno kao san ili zdrava prehrana. Svakodnevno opuštanje uz aktivnosti koje volite će smanjiti rizik od nastanka depresije, anksioznosti i razdražljivosti.

Komentari