Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Možemo li pobijediti stres?

Možemo li pobijediti stres?

Možemo li pobijediti stres?
  • Objavljeno: Četvrtak, 05.09.2013.
  • Broj pregleda: 312
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kortizol je hormon stresa koji se proizvodi u nadbubrežnim žlijezdama. Pomaže u regulaciji krvnog tlaka i kod rada imunološkog sustava tijekom iznenadnih situacija. On povećava vašu sposobnost da se obranite od infekcija.

Ipak, kronično visoka razina kortizola može uzrokovati probleme sa spavanjem, depresiju, nagle promjene razine šećera u krvi i debljanje na području abdomena.

Meditacijom smanjite razinu kortizola za 20%

Osobe koje svakodnevno meditiraju imaju značajno nižu razinu kortizola i krvnog tlaka, u odnosu na osobe koje nikada ili rijetko meditiraju. Jedno istraživanje je pokazalo da svakodnevna meditacija u razdoblju od 4 mjeseca razinu kortizola u tijelu smanjuje za čak 20%.

Slušanjem glazbe smanjite razinu kortizola za 66%

Glazba ima umirujući učinak na mozak. Istraživanja su pokazala da osobe, koje se pripremaju za medicinski pregled uz slušanje glazbe, imaju manju razinu kortizola, u odnosu na one s klasičnim pripremama za pregled.

Spavanjem smanjite razinu kortizola za 50%

Ako se i dalje pitate koja je razlika između 6 i 8 sati sna, trebate znati da će 8 sati sna razinu kortizola smanjiti za 50%. Osim što će manjak sna povećati razinu kortizola, ona će ostati povišena idućih nekoliko dana.

Crnim čajem smanjite razinu kortizola za 47%

Znanstvenici su ustanovili da osobe, koje svakodnevno konzumiraju crni čaj, imaju za 47% nižu razinu kortizola, u odnosu na osobe koje nemaju naviku konzumiranja crnog čaja. Crni čaj obiluje polifenolima i flavonoidima, zbog kojih i ima tako umirujuće djelovanje.

Druženjem s prijateljima smanjite razinu kortizola za 39%

Druženje s prijateljima dokazano značajno smanjuje razinu stresa. Znanstvenici su dokazali da manjak druženja s prijateljima povećava razinu stresa, rizik od nastanka depresije i naglih promjena raspoloženja.

Masažom smanjite razinu kortizola za 31%

Malo masiranja može značajno smanjiti razinu stresa. Znanstvenici su dokazali da se nakon nekoliko tjedana terapije masažom razina stresa smanjila za 31%. Masaža potiče oslobađanje serotonina i dopamina, hormona koji su zaslužni za dobro raspoloženje.

Žvakanjem žvakaće gume smanjite razinu kortizola za 16%

Idući pute kada se nađete u stresnoj situaciji uzmite žvakaću gumu kako biste se malo opustili. Jednim istraživanjem se pokazalo da žvakanje žvakaćih guma razinu kortizola u tijelu smanjuje za 12 do 16%.

Dobra strana stresa

U nekim okolnostima, malo kortizola može:

Poboljšati libido

Jednim istraživanjem se pokazalo da žene, koje su izložene mirisu muškog znoja i mirisu feromona, 15% veću razinu kortizola i osjećaju poboljšanje raspoloženja.

Ublažiti bol

Istraživanja su pokazala da osobe, koje pate od kroničnih stanja, osjećaju manje boli kada im je razina kortizola u tijelu povišena.

Poboljšati pamćenje

Jednim istraživanjem se pokazalo da osobe, kojima je malo povišena razina kortizola u tijelu, daju bolje rezultate na testovima pamćenja.

Komentari