Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Antidepresivi škode kostima

Antidepresivi škode kostima

Antidepresivi škode kostima
  • Objavljeno: Utorak, 16.06.2015.
  • Broj pregleda: 142
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Novo istraživanje znanstvenika iz Australije otkriva da antidepresivi mogu uzrokovati gubitak koštanog tkiva kod muškaraca.

Osteoporoza je česta bolest koja oslabljuje kosti i povećava rizik od nastanka prijeloma kostiju. Dosadašnja istraživanja su pokazala da se osteoporoza nešto se češće javlja kod žena. Najčešći simptomi osteporoze su:

  • Bolovi u leđima
  • Gubitak visine
  • Pogrbljeno držanje
  • Frakture kostiju

U istraživanju, u kojemu je sudjelovalo gotovo 1000 muškaraca u dobi od 24 do 98 godina, su znanstvenici ustanovili da antidepresivi, poznati kao selektivni inhibitori ponovne pohrane serotonina (SSRI), mogu smanjiti gustoću kostiju.

Dosadašnja istraživanja su pokazala da postoje vodeći faktori rizika od nastanka osteoporoze, kao što su manjak fizičke aktivnosti, pušenje, nedovoljan unos kalcija i vitamina D, određena medicinska stanja i uzimanje nekih lijekova.

Znanstvenici, čije je istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Musculoskeletal and Neuronal Interactions, ističu da je depresija povezana s povećanim rizikom od smanjenja postotka koštanog tkiva jer može povećati razinu hormona stresa u tijelu i uzrokovati kroničnu upalu.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti