Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Dijabetes i kalcij

Dijabetes i kalcij

Dijabetes i kalcij
  • Objavljeno: Četvrtak, 16.04.2009.
  • Broj pregleda: 1.005
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

...vlaknima trebali bi pozornost posvetiti unosu kalcija, opisano je u manjoj studiji.

Kada je u njoj 13 dijabetičara udvostručilo unos vlakana, sudionici studije počeli su izlučivati manje kalcija u urinu – što je znak da se smanjila apsorpcija kalcija u organizmu, zamijetili su istraživači.

Za vlakna je poznato da pomažu u snižavanju razine kolesterola, poboljšavaju kontrolu šećera u krvi i održavaju redovitost stolice, te se preporučuje odraslim osobama otprilike oko 25 g vlakana svaki dan.

Ali posljednji rezultati upućuju na to da bi slabija apsorpcija kalcija mogla biti negativna, objavljeno je u časopisu „Diabetes Care“.
„Zbog činjenice da više kalcija znači zdravije kosti, preporučujemo ljudima koji uzimaju velike količine ostatnih vlakana da razgovaraju sa svojim liječnikom o povećanju unosa kalcija, kako bi imali najviše koristi od oboje,“ izjavio je stariji istraživač dr. Abhimanyu Garg s University of Texas Southwestern Medical Center.

Dodao je da je važno konzultirati doktora ili dijetetičara prije nego što se počnu uzimati veće količine kalcija jer on može uzrokovati bubrežne kamence.

Rezultati se temelje na promatranju 13 osoba srednje i starije dobi s dijabetesom tipa 2 koji su svaki dan hranom uzimali oko 50 g ostatnih vlakana tijekom 6 tjedana, a zatim su uzimali 24 g na dan idućih 6 tjedana.

Tim je pronašao da se nekim sudionicima na tom režimu prehrane izlučivanje kalcija smanjilo. Neke studije su, istaknuli su istraživači, pokazale da ostatna vlakna vežu za sebe određene minerale, stvarajući „komplekse“ koji se nakon toga ne mogu apsorbirati.

Garg je preporučio da se jede hrana koja ima u sebi i vlakna i kalcij, kao što su špinat, brokule, papaja, grahorice i artičoke, objavljeno je na stranicama Reuters Healtha.

Za MojDoktor:
Maja Vajagić, dr.med.

 

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti