Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Doručkom spriječite dijabetes

Doručkom spriječite dijabetes

Doručkom spriječite dijabetes
  • Objavljeno: Utorak, 19.06.2012.
  • Broj pregleda: 6.469
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Novo istraživanje, provedeno od tima znanstvenika sa Sveučilišta Minnesota School of Public Health, otkriva da osobe koje nemaju naviku doručkovati imaju veći rizik od nastanka dijabetesa tipa 2.

"Doručak ne treba nikada preskočiti, čak će i doručkovanje u barem 6 dana u tjednu smanjiti rizik od nastanka dijabetesa", izjavio je za WebMD dr. Andrew Odegaard.

Isprobajte 3 osnovna sastojka za zdrav doručak!

Pravilne prehrambene navike, koje uključuju doručak i još 2 glavna obroka igraju veliku ulogu u očuvanju zdravlja. Preskakanje obroka može povećati rizik od nastanka pretilosti i povećanja, kao i smanjenja šećera u krvi.

U istraživanju je sudjelovalo više od 5.000 žena i muškaraca, a znanstvenici su pratili njihove prehrambene navike u razdoblju od 18 godina. Na početku istraživanja niti jedan sudionik nije imao dijabetes tipa 2. Nakon 7 godina od početka istraživanja, sudionici su ispunili upitnik o svojim prehrambenim navikama.

Znanstvenici su tijekom istraživanja kod svih sudionika uzeli u obzir i dob, spol, konzumiranje alkohola, pušenje, fizičku aktivnost, dnevni unos kalorija i učestalost konzumiranja brze hrane. Oni, koji su redovito doručkovali, su imali znatno manji rizik od nastanka dijabetesa tipa 2.

Osobe koje su doručkovale 3 ili manje puta u tjednu imale su:

  • 34% veći rizik od nastanka dijabetesa tipa 2.
  • 43% veći rizik od nastanka pretilosti.
  • 40% veći rizik od debljanja na području trbuha (abdominalna pretilost).

Osobe koje su doručkovale najmanje 6 dana u tjednu su, u usporedbi s osobama koje su doručkovale 3 ili manje puta tjedno, imale:

  • 24% manji rizik od nastanka dijabetesa tipa 2.
  • 25% manji rizik od nastanka pretilosti.

Dr. Odegaard je dodao kako "u ovom istraživanju se niti jedna vrsta namirnica nije izdvojila kao najbolja. Naime, istraživanje je pokazalo da će doručak, bez obzira na vrstu namirnica koja se konzumira, smanjiti rizik od nastanka pretilosti i dijabetesa tipa 2."

Isprobajte 12 brzih i jednostavnih ideja za doručak!

Doručak je najvažniji obrok u danu jer igra važnu ulogu kod konzumiranja hrane tijekom ostatka dana jer osobe, koje preskaču doručak, sklonije su pretjeranom unosu hrane tijekom ostatka dana, tvrde stručnjaci.

Rezultati ovog istraživanja su prezentirani na medicinskoj konferenciji te bi se trebali smatrati preliminarnima jer još uvijek nisu ocijenjeni od strane vanjskih stručnjaka.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti