Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Hrana koja sprječava bolest i usporava starenje

Hrana koja sprječava bolest i usporava starenje

Hrana koja sprječava bolest i usporava starenje
  • Objavljeno: Petak, 11.07.2008.
  • Broj pregleda: 1.614
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Neke od naizgled uobičajenih namirnica sadrže ljekovite osobine. Dakle, hrana s kojom se svakodnevno susrećemo sadrži prirodne sastojke koji povećavaju njenu djelotvornost, čineći je u pojedinim situacijama- čudotvornom. Stoga uvođenjem pojedinih namirnica u svakodnevni jelovnik možemo- bez lijekova i neugodnih metoda- spriječiti bolest i usporiti starenje.

Jedna od takvih nezaobilaznih namirnica je rajčica kojoj ljekovitost osigurava sastojak likopen. Naime, on kao snažan antioksidans usporava starenje stanica i djeluje antikancerogeno.

Iako ga mnogi ne vole, bijeli luk je teško zaobići jer je dokazano da djeluje kao antibiotik, zatim pomaže kod visokog krvnog tlaka i može smanjiti višak kolesterola. Pojedina istraživanja pokazuju da bi mogao biti učinkovit i u smanjenju rizika od raka želuca i debelog crijeva. Kad se zgnječi, sumporasti sastojak alin, ujedno i glavni krivac za suzenje očiju, pretvara se u alucin poznat po tome što se razlaže u niz sumporastih sastojaka, dragocjenih saveznika zdravlja.

Za prehranu je bitno da sadrži što više ribe, osobito one s omega-3 nezasićenim mastima kojih najviše ima u ribljem ulju. One imaju skoro presudnu ulogu u sprječavanju kardiovaskularnih bolesti. Istraživanja pokazuju da svatko tko pojede dnevno 35 grama ribe: smanjuje rizik od infarkta, snižava nivo triglicerida za 25-30%.

Ljubitelji žitarica znaju da namirnice koje sadrže zob mogu smanjiti kolesterol zahvaljujući specifičnom polisaharidu- glikanu. Zato su više nego dragocjene za one koji boluju na srce i imaju poremećaj krvotoka. Stručnjaci preporučuju da se dnevno konzumira 60 grama zobenih pahuljica i 40 grama mekinja.

Borovnice su voće s uvjerljivo najviše flavonoida, moćnih sastojaka koji usporavaju proces starenja. Osim toga, pokazalo se da su djelotvorne u liječenju infekcija mokraćnog kanala. Točnije, sok od borovnice ne dopušta bakteriji Escerihia colli da se zadržava na stjenkama mokraćnog sustava.

Soja ili 'istočnjačka čarolija' je proteinska namirnica biljnog porijekla s raznovrsnim ljekovitim osobinama. Među ostalim, onaj koji dnevno unese u organizam oko 25 grama soje može računati na smanjenje LDL kolesterola, opasnog za krvne žile i triglicerida, vrste masti čiji višak u krvi predstavlja opasnost za zdravlje. S druge strane, soja će doprinijeti blagom povećanju HDL kolesterola.

K tome, blagotvorno djeluje kod žena u menopauzi- 40 grama dnevno bitno povećava stupanj mineralizacije i gustoće kostiju kičmenog stupa, a 60 grama ako se uzima neprekidno tri mjeseca ublažava neugodne valunge.

Osim u hrani, zdravlje se nalazi i u čaši, primjerice čaju i crnom vinu. Dvije šalice, odnosno dvije čaše dnevno smanjuju rizik od raka dojke i bolesti srca i krvnih žila. Polifenolima kojih ima u čaju pripisuje se velika ljekovita moć, kao i flavonoidima u vinu koji čuvaju srce. U tom pogledu, zdravije je crno vino jer sadrži do pedeset puta više flavonoida u odnosu na bijelo.

Mnogi nutricionisti hvale i mliječne proizvode zbog kalcija, hranjivog sastojka od presudnog značaja za sprečavanje osteoporoze i tumora debelog crijeva. Novija istraživanja pokazuju da su jako bitni i probiotici, korisne bakterije nastanjene u želucu i crijevima, a kojih ima u jogurtu.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti