Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Jaje - obrok zdravlja od ljuske do žumanjka

Jaje - obrok zdravlja od ljuske do žumanjka

Jaje - obrok zdravlja od ljuske do žumanjka
  • Objavljeno: Utorak, 16.09.2008.
  • Broj pregleda: 3.104
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kad je u pitanju prehrambena namirnica jaje, o njemu smo imali priliku čuti svakakve informacije, a najčešće onu da je štetno po zdravlje i da djeluje nepovoljno na razinu kolesterola u krvi. Najnovije istraživanje na tu temu pokazalo je da jaja zapravo imaju minimalan utjecaj na razinu kolesterola u krvi, ali i to da je riječ o supernamirnici kojom unosimo gotovo sve minerale, vitamine i masne kiseline koje trebaju našem tijelu, piše Healthmad.

Najzdravija namirnica

Zasićene masnoće koje se nalaze u šunkama, crvenom mesu, punomasnom mlijeku, kao i prženoj hrani, najveća su prijetnja kolesterolu.

Znanstvenici tvrde da je jaje jedna od najzdravijih namirnica koje postoje. Isto tako, istraživanja su pokazala kako kod osoba s normalnom razinom kolesterola jaja ne utječu na njegovo povisivanje.

Za to su najodgovornije zasićene masne kiseline. Jaja jesu bogata kolesterolom, ali znanstveno je dokazano kako kolesterol koji unosimo hranom ima vrlo malo utjecaja na razinu kolesterola u krvi.

Zdrave oči i mozak u punom pogonu

Jaja su bogata sastojcima luteinom i zeaxanthinom koji su dobri za zdravlje očiju i mogu spriječiti nastanak katarakta i bolesti očiju vezanih uz starenje. Lutein također s vitaminom B12 smanjuje širenje srčanih bolesti. Isto tako, jaja su bogata i vitaminom D, čiji je manjak jedan od najodgovornijih za oboljenje od osteoporoze, koja najčešće zahvaća žensku populaciju.

Jaja bi trebala biti redovit prehrambeni sastojak djece i tinejdžera jer sadrže cholin koji ima važnu ulogu u razvoju i funkcioniranju mozga. Tijelo apsorbira čak 90% kalcija iz jaja te su time ona važna i za zdravlje kostiju. Jaja sadrže i važne mikroelemente kao što su cink, željezo, sumpor? ukupno njih 25.

I ljuska je zdrava!

Znanstvenici iz Njemačke i Mađarske zajednički su 15 godina radili na istraživanju koje se bavilo utjecajem ljuske jajeta na zdravlje ljudi, objavio je Healthynutritionguide.

Njihovi su rezultati pokazali da konzumacija ljuske jajeta poboljšava zdravlje noktiju, kose, desni, ali i da smanjuje vjerojatnost od nastanka, ali i izraženost simptoma kod bolesti kao što je astma i alergijski rinitis.

Studija njemačkih i mađarskih znanstvenika pokazala je da ljuska jajeta pomaže I kod izbacivanja radioaktivnih tvari iz organizma.

Priprema

Da bismo konzumirali ljuske jajeta, trebamo ih pet minuta prokuhati i potom ih ostaviti da se osuše. Nakon toga ih možemo samljeti u najobičnijem mlincu za kavu. Dovoljno je konzumirati 0,5-1 grama mljevenih ljusaka jaja dnevno. Može ih se konzumirati pomiješane s vodom ili kao dodatak žitaricama za doručak.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Isprobajte ove ukusne i sočne poslastice s tikvicama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti