Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kako češnjak i luk štite od raka?

Kako češnjak i luk štite od raka?

Kako češnjak i luk štite od raka?
  • Objavljeno: Petak, 27.11.2015.
  • Broj pregleda: 960
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Posljednjih nekoliko desetljeća je veliki broj istraživanja pokazao da luk i češnjak mogu pomoći u prevenciji svih vrsta raka. Laboratorijska testiranja su pokazala da luk i češnjak sadrže antioksidante koji blokiranju štetan utjecaj slobodnih radikala i pomažu u prevenciji oštećenja DNA.

Umjerena konzumacija luka i češnjaka može pomoći u prevenciji raka debelog crijeva, jetre, jajnika, prostate, dojke, bubrega i želuca. Istraživanja su pokazala da povećan unos luka i češnjaka rizik od nastanka raka debelog crijeva može smanjiti za čak 56%, a rizik od raka dojke za 25%. Češnjak se pokazao učinkovitim u prevenciji različitih vrsta raka, naročito raka dojke i raka prostate.

Rezultati velikog istraživanja američkih znanstvenika su pokazali da je jedan češanj češnjaka dnevno dovoljan da rizik od nastanka raka debelog crijeva smanjite za 32%. Pregled rezultata većeg broja istraživanja je pokazalo da su 4 do 5 češnja češnjaka tjedno dovoljna rad rizik od nastanka raka debelog crijeva smanjite za 31%.

Luk konzumirajte sirov jer se termičkom obradom smanjuje njihova nutritivna vrijednost. Nasjeckajte ga i pustite da stoji 15 do 20 minuta. Ako ne podnosite okus sirovog luka, kuhajte ga na srednje jakoj vatri oko 5 minuta. Ako luk dodajete u variva i juhe, stavite ga pred sami kraj i kuhajte 2 do 3 minute. Luk možete i peći na temperaturi od 175°C oko 15 minuta. Istraživanja su pokazala da ovakav način pripreme povećava udio hranjivih spojeva, odnosno potiče njihovo oslobađanje.

Češnjak je također najbolje jesti sirov. Nasjeckajte ga i pustite da stoji 10 do 20 minuta kako bi otpustio ljekovite spojeve. Ako češnjak termički obrađujete, dodajte ga pred sam kraj pripreme jela i kuhajte nekoliko minuta.

Dnevno pojedite 1/2 šalice nasjeckanog luka i 4 do 5 češanja češnjaka tjedno. Na taj ćete način smanjiti rizik od nastanka različitih vrsta raka. Smanjit ćete i rizik od nastanka pretilosti, dijabetesa tipa 2 i bolesti kardiovaskularnog sustava.

Saznajte koje namirnice su najbolji borci protiv raka.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Isprobajte ove ukusne i sočne poslastice s tikvicama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti