Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kako je ružičasta boja postala zaštitni znak djevojčica, a plava dječaka?

Kako je ružičasta boja postala zaštitni znak djevojčica, a plava dječaka?

Kako je ružičasta boja postala zaštitni znak djevojčica, a plava dječaka?
  • Objavljeno: Utorak, 20.12.2016.
  • Broj pregleda: 151
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Fotografije beba u kasnim 1800. godinama, prikazuju mališane u bijeloj odjeći. Pomak prema ružičastoj i plavoj se dogodio postupno. Stoljećima su djeca nosila praktične bijele haljinice koje se lako održavaju i izbjeljuju. Pastelna dječja odjeća, uvedena je sredinom 19. stoljeća, ali prema povjesničarki Jo B. Paoletti, boje nisu rodno specifične.

U članku iz 1918. piše kako je općeprihvaćeno pravilo da je ružičasta za dječake, a plava za djevojčice. Razlog tome je što je ružičasta odlučna i jaka boja, prikladna za dječake, dok je plava delikatna i nježna, što više pristaje djevojčicama. Paoletti pak tvrdi da plava laska plavušama, ružičasta brinetama ili plava za plavooke bebe, a ružičasta za smeđooke.

Jeste li znali da novorođenčad može oponašati izraze lica od prvih dana života!

Godine 1927. jedan časopis je objavio tiskani grafikon koji prikazuje odgovarajuće boje za djecu prema spolu u skladu s vodećim američkim trgovinama.

1940. proizvođači su odredili ružičastu za djevojčice i plavu za dječake, pa su novopečene majke tako počele oblačiti djecu. No, to nije kraj priče. Paoletti kaže da je zbog ženskog pokreta za oslobođenje univerzalna odjeća bila prisutna kasnih šezdesetih i sedamdesetih godina. Ipak, ružičasta i plava su se vratile na velika vrata osamdesetih godina. Kada su roditelji saznali spol djeteta, opremali su sobu za novorođenče u prikladne boje. Proizvođači su uočili priliku i shvatili da će roditelji kupiti cijeli set proizvoda ako znaju spol djeteta. Ovaj trend je ostao sve do danas iako postoji potražnja za odjećom neutralne boje.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti