Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kako krvna grupa utječe na pamćenje?

Kako krvna grupa utječe na pamćenje?

Kako krvna grupa utječe na pamćenje?
  • Objavljeno: Petak, 12.09.2014.
  • Broj pregleda: 1.271
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Nedavno istraživanje američkih znanstvenika otkriva da osobe s krvnom grupom AB, koja je ujedno i najrjeđa krvna grupa u svijetu, imaju za gotovo 2 puta veći rizik od nastanka problema s pamćenjem, ali i težih bolesti pamćenja, kao što je demencija.

U istraživanju je sudjelovalo 30000 osoba. Sudionici su ispunjavali upitnik koji je sadržavao pitanja o njihovim životnim navikama. Znanstvenici su ispitali cjelokupno zdravstveno stanje sudionika i oni su morali rješavati testove pamćenja.

Rezultati su pokazali da osobe s krvnom grupom AB, u odnosu na osobe s ostalim krvnim grupama, imaju za čak 82% veći rizik od nastanka problema s pamćenjem i slabljenja kognitivnih sposobnosti, kao i nastanka ozbiljnih poremećaja pamćenja, kao što je demencija.

Iako znanstvenicima nije u potpunosti jasan uzrok i povezanost pamćenja s krvnom grupom, znaju da je krvna grupa povezana s određenim genetskim predispozicijama, kao što je stvaranje krvnih ugrušaka i cirkulacija krvi, koji igraju važnu ulogu u zdravlju mozga i pamćenju.

Krv sadrži poprilično malu količinu proteina. Krvni proteini su usko povezani s rizikom od nastanka različitih bolesti kardiovaskularnog sustava. S obzirom da mozak ne može adekvatno funkcionirati bez krvi i kisika, funkcija tih proteina je ključna i o njoj mozak ovisi. Ako dođe do grušanja krvnih proteina, tada može doći do poteškoća s pamćenjem.

Trebate li se zabrinuti ako imate krvnu grupu AB? Znanstvenici ističu da je za to prerano jer su rezultati istraživanja preliminarni i trebaju biti ocjenjeni od strane vanjskih stručnih suradnika.

Zapamtite da zdrave životne navike (redovita tjelovježba, uravnotežena prehrana, prestanak pušenja, umjerena konzumacija alkohola i slično) mogu pomoći u prevenciji problema s pamćenjem. Svoj mozak možete u što boljoj formi držati tako da učite kroz čitav život, redovito čitate i isprobavate nove aktivnosti.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti