Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kako manjak sna šteti djeci?

Kako manjak sna šteti djeci?

Kako manjak sna šteti djeci?
  • Objavljeno: Srijeda, 21.05.2014.
  • Broj pregleda: 227
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Djeca, koja premalo spavaju, imaju povećan rizik od nastanka pretilosti, otkriva nam novo istraživanje američkih znanstvenika, objavljeno u časopisu Pediatrics.

Nekoliko prethodnih istraživanja je pokazalo da manjak sna povećava rizik od nastanka pretilosti kod odraslih i značajno smanjuje kognitivne sposobnosti kod djece. Ovo istraživanje, koje je vodila dr. Elsie Taveras, otkriva da je adekvatna količina sna djeci još potrebnija nego odraslima jer su njihova tijela u razvoju.

"Neka istraživanja su pokazala da je adekvatna količina sna kod djece važna tek u određenoj životnoj dobi, a ovim istraživanjem smo utvrdili da djeca, neovisno o dobi, trebaju spavati dovoljno", izjavila je dr. Taveras.

Znanstvenici, čije je istraživanje trajalo 6 godina, su proučavali zdravlje i težinu djece u dobi od 1, 2, 4, 5 i 6 godina. Svakih godinu dana su mjerili sve mjere potrebne za dijagnosticiranje pretilosti, uključujući indeks tjelesne mase, opseg struka, postotak ukupnog masnog tkiva, postotak visceralnog masnog tkiva i postotak mišićne mase.

Majke su ispunjavale upitnik koji je sadržavao pitanja o prehrani, fizičkoj aktivnosti i količini sna djece. Znanstvenici su uzeli u obzir količinu sna tijekom popodneva i tijekom noći.

Kada su analizirali sve podatke, došli su do zaključka da djeca, koja najmanje spavaju, imaju najveći rizik od nastanka pretilosti, i to već u dobi od 7 godina.

Znanstvenici ističu jeca u dobi od 6 mjeseci do 2 godine trebaju spavati najmanje 12 sati dnevno. Djeca u dobi od 4 do 3 godine trebaju spavati najmanje 10 sati dnevno, a u dobi od 5 do 7 godina najmanje 9 sati dnevno.

Znanstvenici su također došli do zaključka da djeca u obitelji slabijeg financijskog stanja i manjeg obrazovanja češće spavaju premalo.

Manjak sna može značajno narušiti tjelesnu kompoziciju, potaknuti prekomjerno oslobađanje hormona gladi, smanjiti želju za fizičkom aktivnošću i povećati žudnju za hranom.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti