Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Koje je najbolje doba dana za vježbanje?

Koje je najbolje doba dana za vježbanje?

Koje je najbolje doba dana za vježbanje?
  • Objavljeno: Utorak, 10.03.2015.
  • Broj pregleda: 357
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Veliki broj istraživanja je vođen na temu tjelovježbe i najboljeg doba dana za vježbanje. Istraživanja nisu dala konkretan univerzalan rezultat, već su pokazala da je najbolje vježbati u doba dana koji vama najviše odgovara i da je sve više-manje stvar osobnog izbora.

Tijelo ima svoj unutarnji sat, poznat i kao cirkadijalni ritam. On predstavlja jedan ciklus koji regulira fizičke, mentalne i bihevioralne promjene koje se događaju unutar 24 sata. Te promjene mogu utjecati na to u koje doba dana ćete htjeti vježbati i koje doba dana je vama osobno najbolje za vježbanje.

Jutarnji tipovi osoba

Jutarnji tipovi osoba definitivno trebaju vježbati ujutro. Istraživanja su pokazala da osobe koje vježbaju u jutarnjim satima rjeđe preskaču tjelovježbu i drže se rasporeda, a također bolje upravljaju svojim vremenom tijekom ostatka dana. Ako ćete vježbati u jutarnjim satima, pobrinite se da se prije tjelovježbe dobro zagrijete. Neke osobe imaju problema s vježbanjem u jutarnjim satima jer osjećaju vrtoglavicu i umor. Najbolje je vježbati prije doručka, ali ako osjećate umor i vrtoglavicu dok vježbate na prazan želudac, pojedite nešto lagano poput banane ili jedne šalice jogurta.

Noćni tipovi osoba

Vježbanje u popodnevnim ili večernjim satima može biti savršeno za opuštanje. Neke osobe smatraju da je vježbanje tijekom popodnevnih sati odličan način da se oslobode od stresa i opuste na kraju dana. Veliki broj ljudi vježba u popodnevnim satima jer tijekom jutarnjih sati osjećaju napetost u mišićima i imaju nisku razinu šećera u krvi. Popodnevna tjelovježba je bolja jer ste prirodno razbuđeni, tjelesna temperatura je povišena i vaše tijelo je toplije i fleksibilnije. Također ćete osjećati višu razinu energije jer ste tijekom dana normalno jeli i ne vježbate na prazan želudac, što je slučaj tijekom vježbanja u jutarnjim satima.

Nije toliko važno koji je razlog koji vas potiče na vježbanje. Bilo da je to mršavljenje, oslobađanje od stresa ili neke druge prednosti, važno je da vježbate redovito. Organizirajte vrijeme tako da uvijek stignete vježbati u doba dana koji vama najviše odgovara. Samo male promjene u navikama su dovoljne da vaše tijelo ne ostane uravnoteženo.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti