Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Koje prednosti kriju gljive?

Koje prednosti kriju gljive?

Koje prednosti kriju gljive?
  • Objavljeno: Subota, 28.06.2014.
  • Broj pregleda: 1.076
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Gljive sadrže malo soli, masti, kolesterola i kalorija. Jedna šalica gljiva sadrži tek 15 kalorija, 0 grama masti, 2.2 grama proteina i 2.3 grama ugljikohidrata. Iako postoje različite vrste gljiva, njihova nutritivna svojstva su poprilično slična.

Gljive su bogat izvor vitamina B kompleksa. Također su jedini biljni izvor vitamina D. Pružaju nekoliko vrsta minerala, čiji unos može biti teško zadovoljiti putem uobičajene prehrane. To su selen, kalij, bakar, željezo i fosfor.

Pripremite omlet sa špinatom, gljivama i mozzarellom!

Gljive također sadrži kolin, spoj neophodan za adekvatan san, pravilno funkcioniranje mišića, pamćenje i koncentraciju.

Prevencija dijabetesa

Istraživanja su pokazala da redovita konzumacija gljiva može pomoći u regulaciji razine šećera u krvi. Znanstvenici su ustanovili da konzumacija gljiva može pospješiti kontrolu razine šećera u krvi kod dijabetičara i smanjiti potrebu za uzimanjem lijekova.

Gljive su odličan izvor vitamina D!

Zdravlje srca

Vlakna, kalij i vitamin C pospješuju kardiovaskularno zdravlje. Gljive su odličan izvor kalija, a sadrže onoliko soli koliko je potrebno da kalij može djelovati i pomoći u regulaciji razine krvnog tlaka i smanjenju rizika od nastanka srčanih bolesti.

Imunitet

Istraživanja su pokazala da selen može ojačati imunološki sustav i pospješuje borbu protiv različitih vrsta infekcija. Selen možemo pronaći u gljivama, a neka istraživanja su pokazala i da može pomoći u borbi protiv stanica raka.

Kontrola tjelesne težine

Dijetalna vlakna igraju važnu ulogu u kontroli tjelesne težine i radu probavnog sustava. Gljive su odličan izvor dijetalnih vlakana koja će smanjiti oslobađanje hormona gladi, ghrelina, i duže vrijeme održavati sitost i na taj način pomoći u smanjenju broja unesenih kalorija.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti