Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Koji doručak je zdraviji – jaja ili palačinke?

Koji doručak je zdraviji – jaja ili palačinke?

Koji doručak je zdraviji – jaja ili palačinke?
  • Objavljeno: Utorak, 12.01.2016.
  • Broj pregleda: 2.213
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Doručak je najvažniji obrok u danu, a ono što doručkujete može u potpunosti odrediti ostatak dana. Jaja i palačinke su odličan izbor za doručak, ali nisu jednako zdravi.

Uobičajene palačinke su načinjene od bijelog brašna koje sadrži nizak udio vlakana i samim time vas neće dugo držati sitima. Palačinke nisu naročito dobar izvor proteina, još jednog nutritivnog spoja koji pomaže u održavanju osjećaja sitosti. Ako tome dodate džemove koje sadrže previše šećera, dobit ćete doručak koji je bez sumnje ukusan, ali ne i najbolji izbor za početak dana.

Prednost palačinki je to što ih možete učiniti zdravijima. Primjerice, za pripremu možete koristiti integralno brašno ili brašno od cjelovitih žitarica. Umjesto džemova s puno šećera, možete odabrati svježe voće, kao i orašaste plodove. Tada ćete dobiti zdrav doručak koji će vas sitima držati dulje vrijeme.

Što se jaja tiče, ona sadrže zasićene masne kiseline (2 grama po jednom jajetu) i kolesterol (185 miligrama po jednom jajetu). Ako jaja pripremate na ulju ili maslacu, udio zasićenih masti i kolesterola će biti još veći.

S druge strane, jedno jaje sadrži tek 70 kalorija, ali samo ako ga kuhate. Također, jedno jaje sadrži 4 grama proteina, a žutanjci su jako dobar izvor vitamina D, luteina i zeaksantina. Dosadašnja istraživanja su pokazala da većina ljudi smije pojesti jedno jaje dnevno. Jaja biste definitivno trebali pripremati s jako malo masti i uz povrće. Tada ćete dobiti doručak pun vlakana i nutritivnih spojeva.

Osim ako palačinke ne pripremate od integralnog brašna ili brašna od cjelovitih žitarica i poslužujete ih uz svježe povrće, stručnjaci za doručak preporučuju jaja jer ona imaju bolja nutritivna svojstva, veći udio proteina i manje kalorija.

Više o važnosti redovitog doručkovanja pročitajte u članku doručak - kralj svih obroka.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vrijeme je za palačinke!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti