Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Koliko biste trebali vježbati

Koliko biste trebali vježbati

Koliko biste trebali vježbati
  • Objavljeno: Petak, 06.02.2015.
  • Broj pregleda: 1.766
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Većina ljudi je uvjerena da, ukoliko ne vježba svaki dan, neće postići značajnije koristi i pozitivne učinke na zdravlje i formu. No, nedavno provedeno istraživanje pokazuje suprotno -ležeran pristup u raspoređivanju tjelovježbe često je korisniji i bolji od intenzivnog svakodnevnog vježbanja.

U sklopu tog su istraživanja, koje je objavljeno u časopisu Medicine & Science in Sports & Exercise, istraživači, sa Sveučilišta Alabama u Birminghamu, su okupili 72 starije žene, u dobi od 60 do 74 godine, koje uglavnom provode vrijeme sjedeći te su ih nasumično raspodijelili u jednu od tri grupe za vježbanje.

Jedna je grupa počela s dizanjem utega jednom tjedno, a radile su i vježbe izdržljivosti, poput trčanja i vožnje sobnog bicikla. Druga grupa je dizala utege dva puta tjedno te trčala ili vozila sobni bicikl dva puta tjedno. Zadnja je grupa, kao što se može pretpostaviti, radila vježbe s utezima te vježbe izdržljivosti čak šest puta tjedno (tri dana u tjednu su dizale utege, a tri puta vozile sobni bicikl ili trčale).

Tijekom razdoblja od četiri mjeseca, koliko je trajalo istraživanje, intenzitet i trajanje vježbi su se postepeno povećavali, do točke u kojoj su žene počele trčati 40 minuta i dizale utege u gotovo jednakom vremenskom razdoblju.

Određena prijašnja istraživanja implicirala su da pojedinci koji vježbaju redovito jednom ili dva puta tjedno postižu dobru tjelesnu formu tijekom vremena, dok oni koji energično vježbaju svaki dan s vremenom smanjuju intenzitet tjelesne aktivnosti da bi na kraju postali i manje tjelesno aktivni, odnosno prakticirali manju količinu tjelovježbe.

Do kraja četveromjesečnog istraživanja, sve su žene postigle veću izdržljivost i bolju tjelesnu formu te  izgubile masno tkivo i kilograme, iako gubitak kilograma zapravo i nije bio tema istraživanja.

Žene koje su vježbale četiri puta tjedno trošile su ukupno mnogo više energije za razliku od žena iz druge dvije grupe. U usporedbi s količinom kalorija koje su sagorijevale na početku i tijekom eksperimenta, pred kraj su žene trošile dodatnih 225 kalorija svaki dan (uz one koje su trošile za vrijeme vježbanja).  

"Mišljenja smo da su  žene koje su vježbale dva i četiri puta tjedno imale više energije te su bile tjelesno sposobnije nakon nekoliko mjeseci vježbanja nego na početku istraživanja", zjavio je voditelj istraživanja Gary Hunter.

Pa ipak, oni koji inzistiraju na vježbanju šest puta tjedno ne trebaju biti obeshrabreni, unatoč upozorenju. Naime, ukoliko se prati da je razina aktivnosti u skladu s nalazima, neće doći do nesvjesnog smanjenja fizičke aktivnosti.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti