Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Manjak ovog vitamina narušava kvalitetnu sna!

Manjak ovog vitamina narušava kvalitetnu sna!

Manjak ovog vitamina narušava kvalitetnu sna!
  • Objavljeno: Subota, 05.03.2016.
  • Broj pregleda: 898
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Tijelo može samostalno proizvoditi vitamin D, ali samo ako je izloženo suncu. Jako je mali broj namirnica koje sadrže vitamin D, a to su riblje ulje, bjelanjci, obogaćeni mliječni proizvodi i sokovi. Nažalost, veliki broj ljudi ne unosi adekvatnu količinu vitamina D, što može uzrokovati niz zdravstvenih komplikacija. Procjenjuje se da oko 50% od ukupnog svjetskog stanovništva boluje od manjka vitamina D.

Vitamin D je ključan za mentalno i fizičko zdravlje. Sudjeluje u apsorpciji kalcija i fosfora, smanjuje rizik od nastanka bolesti koštanog sustava, potiče mršavljenje i sudjeluje u održavanju zdrave tjelesne težine. Istraživanja su pokazala da manjak vitamina D povećava rizik od nastanka niza bolesti, uključujući neke vrste raka, dijabetesa tipa 2, bolesti kardiovaskularnog sustava, multiple skleroze, depresije i poremećaja pažnje.

Provjerite kako vitamin D potiče mršavljenje!

Nedavno istraživanje američkih znanstvenika je pokazalo da vitamin D utječe i na kvalitetu sna. U istraživanju je sudjelovalo 3048 muškaraca starijih od 68 godina. Znanstvenici su mjerili razinu vitamina D u krvi i pratili njihove navike spavanja. Kod analize rezultata su u obzir uzeli i druge faktore, uključujući dob, godišnje doba, indeks tjelesne mase, fizičke i kognitivne funkcije. Otkrili su da je manjak vitamina D povezan sa sljedećim problemima:

  • osobe koje boluju od manjka vitamina D većinom spavaju manje od 5 sati dnevno,
  • manjak vitamina D narušava kvalitetu sna,
  • manjak vitamina D uzrokuje učestalo buđenje tijekom noći i
  • manjak vitamina D otežava osobi da zaspi.

Saznajte kako povećati unos vitamina D!

Ovo nije prvo istraživanje koje je pokazalo da postoji povezanost između unosa vitamina D i narušene kvalitete sna, ali su znanstvenici ovim istraživanjem po prvi puta pratili navike spavanja pomoću senzorskog uređaja koji se stavlja na zglob.

Najbolji način da povećate razinu vitamina D u tijelu je da povećate izlaganje suncu. Razinu vitamina D možete povećati i putem unosa masne ribe, kao što su losos, tuna i sardine. Jaja i obogaćeni mliječni proizvodi su također jako dobri izvori vitamina D. Ako razmišljate o unosu vitamina D putem suplemenata, svakako se prvo posavjetujte s liječnikom.

Saznajte zašto nam je važan vitamin D!

Komentari

Najčitanije zanimljivosti