Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Može li tjelovježba uzrokovati srčani udar?

Može li tjelovježba uzrokovati srčani udar?

Može li tjelovježba uzrokovati srčani udar?
  • Objavljeno: Srijeda, 08.04.2015.
  • Broj pregleda: 211
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Novo istraživanje, u kojemu su sudjelovali muškarci i žene u dobi od 35 do 65 godina, otkriva da je rizik od nastanka srčanog udara tijekom tjelesnih aktivnosti, kao što su džoging ili vožnja bicikla, minimalan, odnosno, gotovo pa ni ne postoji.

Kada su znanstvenici uspoređivali vjerojatnost preživljavanja, otkrili su da osobe, koje dožive srčani udar tijekom vježbanja, imaju veću vjerojatnost preživljavanja, u odnosu na one koji srčani udar dožive tijekom nekih drugih aktivnosti, odnosno, mirovanja.

Ipak, ako već patite od srčanih bolesti, znanstvenici savjetuju da se svakako posavjetujete s liječnikom prije nego što počnete s bilo kakvim oblicima fizičke aktivnosti.

Znanstvenici, čije je istraživanje objavljeno u časopisu Circulation, otkrivaju da je tek 5% osoba u razdoblju istraživanja, doživjelo srčani udar tijekom vježbanja. Prosječna dob osoba, koje su doživjele srčani udar, je bila 51 godina.

No, srčani udar nije nastao zbog tjelovježbe. Većina njih je već imala simptome srčanih bolesti, kao što su bolovi u prsima i kratkoća daha. Sudjelovanje u fizičkim aktivnostima je pomoglo u smanjenju rizika od nastanka srčanog udara.

Znanstvenici ističu da, iako previše intenzivna fizička aktivnost može povećati rizik od nastanka srčanog udara, to se obično događa kod osoba koje već imaju povećan rizik od nastanka srčanog udara.

Redovita fizička aktivnost se preporuča kao dio prevencije srčanih bolesti i srčanog udara. Ako niste u dobroj fizičkoj kondiciji, s tjelovježbom počnite umjereno, a intenzitet postupno povećavajte kasnije.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti