Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Najopasnije su pahuljice i grickalice

Najopasnije su pahuljice i grickalice

Najopasnije su pahuljice i grickalice
  • Objavljeno: Srijeda, 21.04.2010.
  • Broj pregleda: 9.515
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Iako se oglašava kao zdrava hrana, često je baš suprotno.

Odnedavno britanske novinske stupce ponovno puni nezdrava hrana za djecu koju mnogi pogrešno drže dobrom za zdravlje. Jedna od najvećih zabluda veže se uz žitarice, za koje bi mnogi roditelji voljeli da su prvi (glavni) obrok njihovim mališanima. No one, kao i čips i gazirana pića, koji su često su na dječjem jelovniku, sadrže brojne štetne sastojke koji su na deklaraciji napisani vrlo sitnim slovima.

Bademi umjesto čipsa

Ipak, nisu sve žitarice opasne. Važno je imati na umu da nije svejedno je li riječ o običnim, integralnim žitaricama ili onima s dodatkom šećera, meda i sličnog.

- Integralne su žitarice nutritivno vrijedna hrana, ali sve slatke ili "hrskave" s, na primjer, čokoladom, obiluju dodanim jednostavnim šećerima. Ako se na deklaraciji pojavljuje glukozno-fruktozni sirup, tada zvono zvoni na uzbunu - upozorava nutricionist Nenad Bratković.

Dakle, integralnim nerafiniranim žitaricama dobro je započeti dan, a može ih se kombinirati sa suhim, nezaslađenim voćem i orašastim plodovima.

Orašasti plodovi moraju što češće služiti kao zamjena za industrijski obrađene grickalice koje su uglavnom visokokalorične.

Saznajte zašto trebate svaki dan jesti bademe!

Čitajte deklaracije

- Slatkiši i grickalice bogati su praznim kalorijama, a često imaju visoku dozu šećera, masti i aditiva. Čips, na primjer, sadrži zbog prženja toksične akril-amide, koji se ovisno o proizvođaču nalaze u različitim količinama u prženoj, industrijski procesuiranoj hrani - ističe Bratković. Ovi sastojci mogu se u proizvodu nalaziti u dopuštenim količinama, ali i tada mogu biti toksični.

- Poznate su količine koje se smiju unositi u organizam, ali ljudi često na to ne paze, odnosno ne uzimaju u obzir ono što piše na deklaraciji. Industrijske juhe, na primjer, sadrže također jako puno soli - kaže Bratković. Iako su često pretjerano bogate šećerima i neprimjerene za djecu, neke se žitarice oglašavaju kao zdrav obrok, na što roditelji lakomisleno nasjedaju. Najsigurnije je i najzdravije takve "sumnjive" proizvode izbaciti iz jelovnika.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti