Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Ne pretjerujte s unosom vode

Ne pretjerujte s unosom vode

Ne pretjerujte s unosom vode
  • Objavljeno: Srijeda, 11.07.2012.
  • Broj pregleda: 2.772
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Trebate osluškivati svoje tijelo jer će vam ono uvijek dati do znanja kada mu nešto nedostaje, kao i kada s nečim pretjerujete.

Pretjerani unos vode u organizmu povećava volumen krvi. Krvožilni sustav je zatvorenog oblika te povećanje volumena krvi predstavlja nepotreban stres vašem srcu i krvnim žilama.

Vaši bubrezi moraju raditi kako bi filtrirali višak tekućine iz krvožilnog sustava. Normalan unos vode će pomoći bubrezima da se očiste. Međutim, bubrezi u svome sastavu imaju glomerule koje možete oštetiti pretjeranim unosom vode.

Preporučeni unos vode ovisi o prehrani, navikama vježbanja, okolišu u kojem živi, ali i postotku masti i mišića u tijelu.

Vodu pijte umjereno i nemojte odjednom popiti preveliku količinu vode jer uistinu postoji mogućnost nastanka fatalnih posljedica. Vaš krvožilni sustav će postati prepun vode, a razina elektrolita će pasti. Iako ih nema puno, postoje zabilježeni slučejevi smrti nastale pretjeranim unosom vode.

Ako konzumirate namirnice koje su bogate vodom (voće, povrće), ne unosite prezačinjenu hranu i umjereno se krećete, vaš preporučeni unos vode je manji. S druge strane, osobe koje su izložene visokim tempereaturama, sportaši i osobe koje se pojačano kreću, trebaju unositi znatno više vode kako bi nadoknadili vodu koju su izgubili putem znoja.

Najbolji vodič je upravo vaše tijelo, a najbolji pokazatelj su usne i usna šupljina. Naime, ako su vam usne suhe, a slina ljepljiva i gusta, velika je vjerojatnost da vašem tijelu nedostaje vode. Žeđ nije pouzdani pokazatelj jer se ne pojavljuje tako rano, a tijelo je određeno vrijeme pod stresom zbog nedovoljne količine vode.

Još jedan odličan pokazatelj je boja urina. Taman urin često ukazuje na dehidraciju, a svijetao i bistar ukazuje na kvalitetnu hidrataciju. Međutim, urin može ponekad biti taman zbog namirnica koje konzumiramo (crvena repa) te zbog toga nije najbolji pokazatelj dehidracije.

Zapamtite da nikada nije zdravo pretjerivati u nečemu pa tako ni u unosu vode, stoga budite umjererni!

Komentari

Najčitanije zanimljivosti