Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Niskougljikohidratna dijeta je bolja za kardiovaskularno zdravlje od niskomasne dijete

Niskougljikohidratna dijeta je bolja za kardiovaskularno zdravlje od niskomasne dijete

Niskougljikohidratna dijeta je bolja za kardiovaskularno zdravlje od niskomasne dijete
  • Objavljeno: Srijeda, 04.08.2010.
  • Broj pregleda: 2.275
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Istraživači iz Centra za istraživanje pretilosti na Sveučilištu u Philadelphiji otkrili su nakon dvije godine usporedbe da će vam niskougljikohidratna dijeta jednako pomoći u gubljenju mase kao i niskomasna dijeta, ali je zato niskougljikohidratna dijeta bolja za kardiovaskularno zdravlje od niskomasne.

Istraživanje objašnjava da čimbenici rizika, kao što su krvni tlak i razina lipida (kolesterola) u krvi, bolje odgovaraju s niskougljikohidratnom dijetom. A da su pritom obje dijete pokazale identične rezultate kod mršavljenja kada ih se pojedinci strogo pridržavaju.

Nalazi su možda iznenađujući za mnoge ljude koji instinktivno povezuju niskougljikohidratnu dijetu s pogoršanjem faktora rizika kardiovaskularnih bolesti.

307 pacijenata nasumično je raspoređeno na one koji su na niskougljikohidratnoj dijeti (njih 153) i one na niskomasnoj dijeti (njih 154). Težina nakon dvije godine je bio primarni ishod, ali i drugi čimbenici su mjereni tijekom promatranog razdoblja.

Nakon 3, 6 i 12 mjeseci, sudionicima je mjereno:

  • Težina
  • Serumska koncentracija lipida
  • Krvni tlak
  • Ketoni u mokraći
  • Gustoća koštanih minerala
  • Tjelesna kompozicija

Među sudionicima u dvije skupine prehrane, znanstvenici su utvrdili:

  • Težina - bez razlike u bilo kojem trenutku tijekom istraživanja. Oko 7% gubitka težine u dvije godine u obje skupine.
  • Kompozicija tijela - nema razlike u bilo kojem trenutku tijekom istraživanja
  • Gustoća koštanih minerala - nema razlike u bilo kojem trenutku tijekom istraživanja
  • Razina dobrog kolesterola - dvostruki porast među niskougljikohidratnom skupinom u usporedbi s niskomasnom grupom u dvije godine. Točnije 23% naspram 11%.

Dr. Gary Foster, voditelj Centra za istraživanje pretilosti je izjavio: „Mislim da je najvažniji ishod istraživanja poput ovog je da ljudi promisle koja je dijeta najbolja za koje ljude. Recimo ova studija bi mogla predložiti ljudima s niskom razinom kolesterola, kako bi niskougljikohidratna dijeta za njih mogla imati najviše prednosti kod gubljenja mase."

„Na kraju dana, ispada da je ponašanje ključno u svemu. Ljudi koji žele smršaviti trebali bi biti manje zabrinuti koju prehranu slijede, a više se baviti učinkovitom strategijom u ponašanju, kao što je praćenje onoga što jedu, praćenje vježbi te ograničavanje stvari koje nas potiču na prejedanje, kao što je gledanje televizije ili brzi „zalogajčić" u automobilu."

Komentari

Najčitanije zanimljivosti