Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Odmor i od zdrave prehrane?

Odmor i od zdrave prehrane?

Odmor i od zdrave prehrane?
  • Objavljeno: Četvrtak, 17.07.2008.
  • Broj pregleda: 319
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Čak i tijekom praznika djeca ne bi smjela biti na odmoru od zdravih prehrambenih navika, svajetuje dr. Sarah Armstrong, pedijatrica u Duke University Medical Center.

Rutine krenu naopako, i nakon nekoliko dana bez pametnijeg posla i igara u bazenu, djeca često krenu ravno prema hladnjaku i snack baru, zato što misle da su gladna, zapravo im je dosadno izjavila je dr. Armstrong.

Dodatne stvari kao redovito serviranje sladoleda zbog vrućine, hot doga tijekom boravka u parku, i kolača na sajmovima ima dugoročni učinak koji može uzrokovati povećanu tjelesnu masu tijekom ljeta.

Dr. Armstrong predlaže mnoštvo načina roditeljima da spriječe dobitak dodatnih kilograma tijekom ljeta. Pazite da djeca dovoljno spavaju. Istraživači su opisali da su ostajanje budan dugo u noć i ujutro dugo spavanje već poznati rizici za dobivanje na tjelesnoj masi. Kada djeca ostaju dugo budna, veći su izgledi da će grickati uz televizor, i to niskohranjive namirnice, tvrdi dr. Armstrong.

Dodatno, kod kraćeg spavanja, organizam ograničeno proizvodi leptin, hormon koji potiče sitost. Niže razine leptina znače da kada se dijete probudi ima izraženiji osjećaj gladi i češće će posegnuti za hranom bogatom ugljikohidratima i kalorijama. Kada se probude, potičite ih da jedu zdrav doručak koji uključuje voćne sokove, žitarice ili maslac od kikirikija s džemom na kruhu od cjelovitih žitarica.

Uzmite si godišnji i od brze hrane. Umjesto posjeta lancu brze prehrane, spakirajte zdravu hranu za izlet, primjerice sendvič s puretinom i salate za boravak u parku ili na plaži. Dr. Armstrong ističe da je važno uklopiti proteine u svaki obrok. To dovodi do sporijeg otpuštanja inzulina i održava šećer u krvi, pa tako i razinu energije konstantnom tijekom cijelog dana.

Roditelji bi trebali svaki dan pratiti jelovnik svoje djece i kada nisu s njima. Ako objedi i i međuobroci nisu prihvatljivi spakirajte im zdrav ručak koji uključuje meso, sirovo povrće i kekse od integralnog brašna. Tijekom ljeta roditelji svakako moraju ograničiti unos slatkiša u prehranu djece i poticati ih na fizičku aktivnost.

Za MojDoktor:
Maja Vajagić,dr.med.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za detoksikaciju

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti