Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Osjećate se dehidrirano poslije tjelovježbe? Pijte mlijeko!

Osjećate se dehidrirano poslije tjelovježbe? Pijte mlijeko!

Osjećate se dehidrirano poslije tjelovježbe? Pijte mlijeko!
  • Objavljeno: Subota, 20.08.2011.
  • Broj pregleda: 892
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Istraživači sa Sveučilišta McMaster su objavili kako djeca koja su više aktivna trebaju piti mlijeko, zato jer je ono učinkovitiji način borbe protiv dehidracije nego sportski napitci ili voda.

Prema glavnom istraživaču Brianu Timmonsu, ova napomena je posebno važna tijekom vrućih ljetnih dana.

"Djeca često znaju dehidrirati tijekom vježbanja ili igre, a tu je naravno važno da dobivaju dovoljno tekućine, posebno prije ponovnog odlaska u igru. Mlijeko je bolje nego bilo koji sportski napitak ili voda, zato jer je izvor visoko kvalitetnih proteina, ugljikohidrata, kalcija i elektrolita," Top News prenosi izjavu Timmonsa.

On dodaje kako mlijeko zamjenjuje natrij koji smo izgubili u znoju te pomaže tijelu da bolje zadrži tekućinu. Plus sve to, mlijeko pruža bjelančevine koje su potrebne za rast i razvoj mišića kod djece, a koje ne nalazimo u drugim pićima.

Istraživanje koje je provedeno na djeci u dobi od osam do deset godina, uključivalo je vježbanje i igru u posebno klimatiziranoj komori, a zatim su im davali pića i mjerili im stupanj hidratacije.

Timmons nam nadalje objašnjava kako aktivna djeca i odrasli obično ne piju dovoljno tekućine tijekom vježbanja, tako da često imaju "nedostatak hidratacije" kada započinju sljedeće razdoblje vježbe.

Za kraj ističe kako samo jedan posto dehidracije može uzrokovati do 15 posto smanjenja u performansama, uz povećani broj otkucaja srca, povećanje temperature te naravo općenitu smanjenu mogućnost da nastavite s vježbom.

Značajnija dehidracija dovodi i povećani rizik od bolesti povezanih s vrućinama, kao što je recimo toplinski udar.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti