Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Previše i premalo sna povezano s kognitivnim opadanjem

Previše i premalo sna povezano s kognitivnim opadanjem

Previše i premalo sna povezano s kognitivnim opadanjem
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 02.05.2011.
  • Broj pregleda: 3.003
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Odrasle osobe srednje dobi koje premalo ili previše spavaju, imaju veću vjerojatnost da će patiti od kognitivnog propadanja.

Prema istraživanju provedenom od strane istraživača s University College London Medical School, manje od šest sati sna svake noći se smatra premalo, a više od osam sati se smatra previše za odrasle osobe srednje dobi, prenosi Top News.

Sudionike su u dva različita perioda koja su trajala po dvije godine, pitali koliko sati su prosječno spavali u tjednu tijekom noći. Znanstvenici su zatim usporedili one sudionike koji su mijenjali svoje obrasce spavanja s ljudima čije je trajanje spavanja ostalo isto tijekom istraživanja.

U drugom periodu, svaki pojedinac je dobio set standardnih testova za procjenu pamćenja, prosuđivanja, vokabulara, općenitog kognitivnog statusa te verbalne fluentnosti.

Rezultati pokazuju kako žene koje su spavale sedam sati po noći imaju najveći broj bodova za svaki kognitivni zadatak, zatim slijede one koje su imale šest sati spavanja. Za muškarce, kognitivne funkcije bile su slične za sve one koji su izvijestili spavanje u vremenu od šest, sedam ili osam sati.

Međutim, manje od šest sati sna, ili više od osam sati, povezano je s nižim ocjenama.

„Spavanje tijelu pruža dnevne potrebe za fiziološkim oporavkom," objašnjava Jane Ferrie, znanstvenica s University College London Medical School.

„Dok se sedam sati po noći čini optimalnim za većinu ljudi, mnogi mogu savršeno funkcionirati i s manje ili više sati."

Međutim, budući da je većina istraživanja bila usmjerena s učincima sna na biološke sustave, nije još u potpunosti razjašnjeno zašto je sedam sati sna optimalno, ili zašto je previše sna štetno.

„Kronično kratko spavanje u tijelu proizvodi hormone i kemikalije koje povećavaju rizik od razvoja bolesti srca i moždanog udara te drugih uvjeta kao što su visoki krvni tlak i kolesterol, dijabetes i pretilost," za kraj je dodala Jane Ferrie.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti