Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Previše sna štetno kao i premalo sna

Previše sna štetno kao i premalo sna

Previše sna štetno kao i premalo sna
  • Objavljeno: Četvrtak, 07.11.2013.
  • Broj pregleda: 499
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Veliko istraživanje američkih znanstvenika otkriva da prekomjerno spavanja povećava rizik od nastanka različitih bolesti, i to u jednakoj mjeri kao i premalo sna.

U istraživanju je sudjelovalo 54269 muškaraca i žena starijih od 45 godina. Svi sudionici su bili zaduženi da prate koliko sati spavaju svaku večer.

Granice sati spavanja koje su znanstvenici uzeli u obzir tijekom istraživanja su:

  • Više od 10 sati spavanja se smatra previše.
  • Manje od 6 sati spavanja se smatra premalo.        
  • Optimalna količina sna je 7 do 9 sati.

Čak 31.1% sudionika je izjavilo da spava manje od 6 sati svake večeri. Malo više od 4% njih je izjavilo da spava više od 10 sati, a dobra vijest je da većina, čak 64.8% sudionika spava 7 do 9 sati.

Rezultati istraživanja su pokazali da sudionici, koji spavaju premalo ili previše, imaju povećan rizik od nastanka pretilosti i dijabetesa tipa 2.

Osobe, koje spavaju previše, su imale još veći rizik od nastanka koronarne bolesti srca, srčanog udara i dijabetesa tipa 2, u odnosu na osobe, koje spavaju premalo.

Dosadašnja istraživanja su se u većoj mjeri fokusirala na to kakav učinak ima premala količina sna na zdravlje. Ovo istraživanje otkriva da prekomjerno spavanje ima još gori učinak na zdravlje.

Prethodno istraživanje je pokazala da prekomjerno spavanje može smanjiti kognitivne funkcije mozga kasnije u životu, prenosi HuffingtonPost.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Dijabetes i prehrana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti