Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Roštiljanje vas čini starijima?

Roštiljanje vas čini starijima?

Roštiljanje vas čini starijima?
  • Objavljeno: Utorak, 03.07.2012.
  • Broj pregleda: 978
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Velika je vjerojatnost da ćete ovo ljeto prisustvovati barem jednom roštiljanju. Bez obzira na kontroliranje unosa alkohola, izloženost suncu, druženje do kasnih noćnih sati i konzumiranje namirnica s roštilja može vašem izgledu idućih nekoliko dana dodati koju godinu više.

Namirnice životinjskog podrijetla sadrže veliku količinu spojeva koji se nazivaju AGE (Advanced Glycation End products), a u doticaju s visokom temperaturom, oni postaju štetni.

Konzumiranjem namirnica s roštilja dolazi do glikacije, procesa u kojemu se šećer veže za proteine u tijelu. Svaka ljudska stanica se sastoji od proteina, uključujući i stanice kože. Iz tog razloga roštiljanje vašu kožu može učiniti starijom nego što uistinu jest.

Tijekom roštiljanja osoba u prosjeku unese više od 3.000 kalorija, a unos AGE spojeva oštećuje kolagen i elastin, koji kožu čine mladolikom.

Međutim, kakvo bi to ljeto bilo bez barem jednog roštilja? Kako biste smanjili štetan učinak namirnica s roštilja, donosimo vam nekoliko savjeta:

Marinirajte meso

Meso koje prije roštiljanja barem sat vremena stoji u marinadi, proizvest će čak 50% manje štetnih AGE spojeva tijekom roštiljanja. Pomiješajte češnjak, sol, papar, limunov sok, ocat i maslinovo ulje, meso ostavite da prenoći u marinadi kako bi bilo ukusnije, ali i zdravije.

Smanjite temperaturu

Znanstvenici su ustanovili da hrana koja se priprema na izrazito visokoj temperaturi sadrži čak 50% više štetnih AGE spojeva. Ukoliko temperaturu smanjite, hrana će se sporije pripremiti, ali će biti zdravija.

Dodajte vodu

Voda će smanjiti temperaturu i na taj način spriječiti stvaranje velike količine štetnih AGE spojeva koji oštećuju kolagen i elastin.

Ne zaboravite povrće

Antioksidativno djelovanje povrća će smanjiti razinu slobodnih radikala uzrokovanima AGE spojevima. Meso s roštilja poslužite uz svježe povrće kako bi negativan učinak bio što manji.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti