Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Što trebate znati o vježbanju, gripi i prehladi?

Što trebate znati o vježbanju, gripi i prehladi?

Što trebate znati o vježbanju, gripi i prehladi?
  • Objavljeno: Srijeda, 18.11.2015.
  • Broj pregleda: 29
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Sigurno se pitate je li sigurno vježbati onda kada ste prehlađeni ili patite od gripe. Većina stručnjaka se slaže s time da je vježbanje potpuno sigurno ako nije riječ o gripi ili prehladi koja uzrokuje ozbiljne simptome. No, vježbati biste trebali umjereno.

Umjerena tjelovježba bi vam čak mogla i pomoći jer potiče cirkulaciju krvi. To znači da će bijele krvne stanice bolje cirkulirati vašim tijelom i brže doći do bakterija i virusa. U jednom istraživanju, čiji su rezultati objavljeni u časopisu Medicine & Science in Sports & Exercise, su znanstvenici ustanovili da umjerena tjelovježba može smanjiti trajanje gripe i prehlade.

Kada su sudionici počeli vježbati nakon 2 dana od početka bolesti, rezultati su bili još bolji. Znanstvenici su ustanovili da prehlade nije ni na koji način utjecala na sposobnost disanja tijekom vježbanja.

S intenzivnom tjelovježbom trebate pričekati barem 2 tjedna nakon ozdravljenja kako bi se tijelo u potpunosti oporavilo. U međuvremenu možete šetati laganim intenzitetom 20 do 30 minuta dnevno.

Ako osjećate ozbiljnije simptome, kao što su povišena tjelesna temperatura, ekstreman umor, bolovi u mišićima ili natečene limfne žlijezde, odmarajte i vratite se redovitom vježbanju tek kada potpuno ozdravite. Ako i dalje niste sigurni u to smijete li vježbati ili ne, svakako se posavjetujte s liječnikom.

Naravno, najbolje bi bilo kada biste u potpunosti izbjegli gripu i prehladu. Kako biste smanjili rizik od nastanka gripe i prehlade, slijedite ovih nekoliko jednostavnih koraka:

  • pratite pravila uravnotežene prehrane
  • spavajte dovoljno
  • izbjegavajte nagle promjene tjelesne težine
  • izbjegavajte pretjerivanje s tjelovježbom
  • odmarajte
  • smanjite razinu stresa

Saznajte kako prepoznati gripu opasnu po život!

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti