Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Trebate li zaista smršaviti?

Trebate li zaista smršaviti?

Trebate li zaista smršaviti?
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 01.07.2013.
  • Broj pregleda: 847
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Današnje društvo je opterećeno kilogramima, a dobrim dijelom zbog predstavljanja savršeno mršavog tijela putem medija. Za većinu ljudi, ovi ideali su nerealni i nezdravi.

Važno je da znate da je naša zdrava tjelesna težina određena genetski. Oblik tijela, postotak koštane mase i dob igraju ključnu ulogu.

Kako biste održavali zdravu tjelesnu težinu, važna je tjelovježba, ali i zdrava prehrana, koja postaje sve veći problem današnjice.

Istraživanja su pokazala da veliki broj ljudi ne poštuje osnovna pravila zdrave prehrane, uključujući:

  • Potrebu da se sve s tanjura pojede
  • Prebrzo jedenje
  • Jedenje za vrijeme gledanja televizora, vožnje ili čitanja
  • Jedenje iz emocionalnih razloga

Kako možete znati je li vaša tjelesna težina zdrava?

Indeks tjelesne mase je jedan od najboljih načina da provjerite je li vaša tjelesna težina zdrava. Žene i muškarci u dobi od 20 do 65 godina u pravilu uvijek mogu koristiti indeks tjelesne mase kao pokazatelj normalne tjelesne težine.

Trudnicama, osobama s visokim postotkom mišićne mase i profesionalnim sportašima indeks tjelesne mase ne mora nužno biti najbolji pokazatelj normalne tjelesne težine. Zapamtite da zdravo tijelo dolazi u različitim oblicima i veličinama.

Indeks tjelesne mase će pokazati je li tjelesna težina normalna i, ako nije, prosječan postotak rizika od nastanka zdravstvenih problema. Pothranjenost povećava rizik od nastanka anemije, osteoporoze i nepravilnog rada srca.

Pretilost, s druge strane, povećava rizik od nastanka bolesti srca, visokog krvnog tlaka i dijabetesa tipa 2. Osobe, koje nemaju zdravu tjelesnu težinu, svakako trebaju razmisliti o promjeni životnih navika.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Dijabetes i prehrana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti