Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Unosite li dovoljno vlakana?

Unosite li dovoljno vlakana?

Unosite li dovoljno vlakana?
  • Objavljeno: Subota, 26.10.2013.
  • Broj pregleda: 812
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Novo istraživanje, u kojemu je sudjelovalo više od 23000 osoba, pokazuje da prenizak unos vlakana povećava rizik od nastanka stanja kao što su pretilost, metabolički sindrom i kronična upala u tijelu.

Znanstvenici su također otkrili da su gotovo svi sudionici u istraživanju unosili prenisku količinu vlakana, u odnosu na preporučenu dnevnu količinu.

"Naše istraživanje pokazuje da je preporučeni dnevni unos vlakana važan korak u očuvanju zdravlja", izjavio je voditelj istraživanja prof. Cheryl R. Clark.

Žene u dobi od 19 do 50 godina trebaju unositi 25 grama svaki dan, a muškarci iste dobne skupine 38 grama dnevno. Žene starije od 50 trebaju unositi 21 gram vlakana, a muškarci stariji od 50 oko 30 grama vlakana.

Ipak, istraživanje, koje je objavljeno u časopisu American Journal of Medicine, otkriva da je prosječan dnevni unos vlakana tek 16.2 grama, kod oba spola i svih dobnih skupina.

Unos vlakana neće samo zaštiti vaše srce, već će smanjiti rizik od nastanka srčanog udara i vjerojatno će produžiti vaš život.

Namirnice, kao što su voće, povrće, orašasti plodovi, grah i mahunarke sadrže visoku količinu vlakana, a proizvodi kao što je rafinirani šećer, sadrže nisku količinu vlakana.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Isprobajte ove ukusne i sočne poslastice s tikvicama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti