Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Unosite li previše proteina za svoju dob?

Unosite li previše proteina za svoju dob?

Unosite li previše proteina za svoju dob?
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 30.11.2015.
  • Broj pregleda: 3.016
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Nemasni proteini su čudesni kada je u pitanju mršavljenje. Oni pospješuju rad metabolizma, a istovremeno dugo zadržavaju osjećaj sitosti, ali i u njima možemo pretjerati.

Kalifornijski znanstvenici su u nedavnom istraživanju, koje je trajalo 18 godina, proučavali učinak proteina na zdravlje. Kada su sudionike podijelili u grupe, ovisno o količini proteina koju unose - visokoproteinska prehrana (više od 20% kalorija unesenih putem proteina), umjereno proteinska prehrana (11 do 19% kalorija unesenih putem proteina) i niskoproteinska prehrana (10 i manje od 10% kalorija unesenih putem proteina), došli su do zapanjujućih rezultata.

Osobe, mlađe od 65 godina, koje su prakticirale visokoproteinsku prehranu su imale za čak 4 puta veći rizik od nastanka smrti uzrokovane rakom ili dijabetesom i čak 2 puta veći rizik od nastanka prijevremene smrti, uzrokovane nekim drugim faktorima.

Ipak, rezultati su se pokazali drugačijima u drugim dobnim skupinama. Osobe, starije od 65 godina, koje su prakticirale visokoproteinsku prehranu, su imale smanjen rizik od nastanka raka i prijevremene smrti.

Znanstvenici ističu da proteini aktiviraju hormon IG - F1 koji je zaslužan za rast stanica. Što više potičemo stanice na rast, to ih više potičemo i na starenje. S druge strane, ako stanice ne potičemo na rast, one su u stanju mirovanja i po potrebi se dijele i rastu.

Za mlađe odrasle osobe je manje proteina možda bolje. Stručnjaci ističu da se vodite prema generalnom pravilu, a to je da na jedan kilogram tjelesne težine trebate unijeti 0.8 grama proteina. Ako ste stariji od 65 godina svakako se posavjetujte s liječnikom o visokoproteinskoj prehrani.

Recepte za visokoproteinsku prehranu potražite ovdje.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Isprobajte ove ukusne i sočne poslastice s tikvicama

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti