Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Vitamin potreban za jake kosti, a sigurno ga ne unosite dovoljno

Vitamin potreban za jake kosti, a sigurno ga ne unosite dovoljno

Vitamin potreban za jake kosti, a sigurno ga ne unosite dovoljno
  • Objavljeno: Subota, 24.10.2015.
  • Broj pregleda: 616
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kalcij je mineral koji je neophodan za zdravlje koštanog sustava i većina ljudi ga unosi u adekvatnoj količini. Novo istraživanje, čiji su rezultati objavljeni u časopisu Osteoporosis, otkrivaju da je unos vitamina K2 jednako važan kao i unos kalcija, barem što se zdravlja koštanog sustava tiče.

Vitamin K2 štiti zdravlje koštanog sustava jer aktivira protein odgovoran za apsorpciju kalcija u kostima i zubima, izjavila je voditeljica istraživanja prof. Laura Schoenfeld.

Vitamin K2 također sudjeluje u prevenciji nakupljanja kalcija u mekom tkivu, kao što su arterije. Na taj način značajno smanjuje rizik od nastanka srčanog i moždanog udara. Prethodna istraživanja su pokazala da vitamin K2 može pomoći u prevenciji bubrežnih kamenaca i smanjiti rizik od nastanka kronične upale, a također sudjeluje u procesu uništavanja stanica raka.

Unosite li dovoljno vitamina K2? Stručnjaci ističu da vjerojatno ne. Vitamin K2 pronalazimo u bjelanjcima i pilećim jetricama. Iako probavni sustav može vitamin K1 (kojega pronalazimo u zelenom lisnatom povrću) pretvoriti u vitamin K2, kod većine ljudi se ta pretvorba ne odvija pravilno zbog nepravilnih prehrambenih navika i prekomjernog uzimanja antibiotika.

U svoju prehranu svakako uvrstite namirnice bogate vitaminom K2, ali istovremeno i povećajte unos probiotika. Ako niste sigurni unosite li vitamin K2 u adekvatnoj količini, obratite se liječniku i posavjetujte se oko uzimanja suplemenata.

No, kao i preostali nutritivni spojevi, vitamin K2 ne može samostalno održavati zdravlje vašeg tijela. Vaša prehrana mora biti uravnotežena. Povećajte unos vitamina A i D jer je njihova funkcija usko povezana s funkcijom vitamina K2. Povećajte unos mlijeka i mliječnih proizvoda, tamno zelenog lisnatog povrća, orašastih plodova, sjemenki i masne ribe kao što je sardina.

Više o ulozi vitamina K pročitajte ovdje.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti