Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Vježbajte duže, ali slabijim intenzitetom

Vježbajte duže, ali slabijim intenzitetom

Vježbajte duže, ali slabijim intenzitetom
  • Objavljeno: Subota, 20.04.2013.
  • Broj pregleda: 1.338
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Duže stajanje ili hodanje poboljšava inzulinsku osjetljivost i razinu masnoća u krvi više nego sat vremena svakodnevne intenzivne tjelovježbe, no samo ako je potrošena količina kalorija u obama oblicima vježbanja jednaka. Ova je saznanja u časopisu Plos One nedavno objavio Hans Savelberg sa svojim kolegama s nizozemskog Sveučilišta u Maastrichtu.

Istraživači su okupili 18 sudionika u dobi od 19 do 24 godine, normalne tjelesne težine, i zatražili od njih da se pridržavaju triju režima.

U prvom su svakodnevno trebali sjediti 14 sati, bez sudjelovanja u bilo kakvim oblicima tjelovježbe. Drugi je režim obuhvaćao sjedenje tijekom 13 sati i jedan sat snažne energične tjelovježbe, dok su u trećem sudionici zamijenili šest sati sjedenja sa četiri sata hodanja i dva sata sjedenja.

Nakon svakog režima, istraživači su pratili inzulinsku osjetljivost i razinu masnoća u krvi svakog sudionika, što im je pomoglo u prepoznavanju metaboličkih poremećaja, poput dijabetesa ili pretilosti.

Kolesterol i razina masnoća malo su se poboljšali kad su sudionici vježbali intenzivno tijekom jednog sata dnevno, a do značajnijeg je poboljšanja došlo kad su bili aktivni tijekom dužeg razdoblja, ali s manjim intenzitetom.

Sudeći prema studiji, aktivnost poput stajanja ili hodanja tijekom dužih vremenskih razdoblja značajno je unaprijedila razinu inzulina, u odnosu na strogo sjedilački stil života te onaj u kojem je bio uključen i sat intenzivne tjelovježbe.

Zaključak je studije kako tjelovježba nižeg intenziteta koja se provodi tijekom dužeg razdoblja pruža više koristi od intenzivnijih vježbi u kraćem razdoblju, pod uvjetom da je riječ o istoj količini utrošene energije.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti