Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Vježbe snage i starenje mozga

Vježbe snage i starenje mozga

Vježbe snage i starenje mozga
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 27.10.2008.
  • Broj pregleda: 1.684
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Vježbe snage su dobre kod starenja mozga prema novoj studiji.

Rezultati nove studije se ističu s prethodnim dokazima da određeni tipovi ne-aerobnih vježbi, kao što su vježbe snage, pozitivno utječu na kognitivno funkcioniranje u starijih odraslih osoba.

U ovoj studiji, istraživači su pronašli poboljšanje u višim funkcijama razmišljanja među starijim muškarcima i ženama koji su imali u povijesti podatak o padu i koji su sudjelovali u programu vježbi za sprečavanje padova.

?U starijih osoba, oslabljeno centralno funkcioniranje izvršavanja zadataka je povezano s padovima?, izjavila je za Reuters Health dr. Teresa Liu-Ambrose s University of British Columbia, Vancouver, Canada.

Stariji muškarci i žene koji su provodili vježbe snage i ravnoteže su pokazali 13% poboljšanja u izvođenju funkcionalnih zadataka nakon 6 mjeseci. Grupa starijih osoba, na primjer, je bila u mogućnosti bolje imenovati boju tinte s riječju ?plavo? koja je bila isprintana u crevnoj tinti. Suprotno tome, oni koji nisu sudjelovali su pokazali pogošanje od 10%, o čemu su istraživači izvjestili u izdanju za listopad časopisa ?Journal of the American Geriatrics Society.?

Nakon jedne godine, 43% sudionika vježbanja, u usporedbi s 67% onih koji nisu vježbali su imali ponavljanje pada, izvjestili su Liu-Ambrose i kolege.

Istraživači su usporedili fizičke i kognitivne sposobnosti na početku i ponovno nakon 6 mjeseci među ženama i muškarcima koji su živjeli u društvu, u dobi od 70 i više godina, koji su imali barem jedan pad u povijesti i koji su mogli hodati barem 3 metra te nisu imali nikakvo dodatno neurološko stanje povezano s povećanim rizikom od pada.

Od 52 sudionika koji su bili dostupni nakon praćenja od 6 mjeseci, 24 ih je primilo standardnu njegu nakon pada u klinici. Ostalih 28 je bilo uključeno u program kućnog vježbanja snage i ravnoteže, poznat kao Otago Exercise Program, koji je uključivao šetnje dva puta tjedno plus vježbe za jačanje koljena, kukova i nožnih zglobova, i vježbe ravnoteže kao što je hodanje unatrag, u stranu, na petama i prstima i stajanje na jednoj nozi.

Kao što je već spomenuto, sudionici programa su pokazali poboljšanje sposobnosti u izvršavanju boja-riječ testu, ali nisu pokazali značajno poboljšanje u drugim vještinama izvršavanja, kao što je prebacivanje između više zadataka i razlikovanje bitnih od nebitnih činjenica. Istraživači su zaključili da "Otago Exercixe Program" može smanjiti padove zbog poboljšanja kognitivnih funkcija.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti