Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Za prevenciju raka bolje je konzumirati raznoliku hranu nego dodatke

Za prevenciju raka bolje je konzumirati raznoliku hranu nego dodatke

Za prevenciju raka bolje je konzumirati raznoliku hranu nego dodatke
  • Objavljeno: Srijeda, 01.09.2010.
  • Broj pregleda: 1.920
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Dodaci prehrani su dosta popularni, ali ljudi se trebaju educirati i biti oprezni prilikom korištenja ovih proizvoda kako bi se smanjio rizik od dobivanja raka.

„Istraživači još uvijek nisu sigurni da li minerali, biljke i ostale tvari konzumirane u obliku pilule, kapsule, tablete ili tekućine zapravo sprječavaju rak," komentirala je Sally Scroggs, iz Centra za prevenciju raka na Sveučilištu Texas.

U istraživanjima ženskog zdravlja otkriveno je da vitamini E i C, na primjer, u velikom broju ne sprječavaju rak. Nalazi iz drugih istraživanja upućuju na to da neki dodaci zapravo mogu povećati rizik od raka tako što utječu na ravnotežu hranjivih tvari u tijelu.

„Ako jedete puno povrća, voća, cjelovitih žitarica i graha, trebali bi dobivati dovoljno hranjivih tvari, uključujući i vlakana, vitamina i minerala, koje vaše tijelo treba kako bi smanjili šanse za dobivanje bolesti poput raka", dodaje Scroggs.

„Uzimanje pilule ne može zamijeniti zdravu prehranu."

Predložila je kako treba jesti puno hrane koja ima hranjivih tvari potrebnih za borbu protiv raka, kao što su beta-karoten, selen, likopen, resveratrol i vitamini A, C i E.

Dok Scroggs savjetuje oprez, postoje neke situacije u kojima uzimanje dodataka može imati koristi kod ljudi, posebno onih koji ne dobivaju dovoljno hranjivih tvari zbog alergije na hranu, te zbog kroničnih bolesti ili genetike.

To uključuje žene koje su trudne ili doje, ljudi koji su u opasnosti od nedostatka vitamina D ili boluju od osteoporoze, ljudi koji su pod rizikom zbog nedostatka vitamina B-12, uključujući i one koji su stariji od 50 te vegani koji ne konzumiraju životinjske proizvode.

Scroggs zaključuje da ako razmišljate o konzumiranju dodataka prehrani, savjetujte se prvo s liječnikom ili dijetetičarom.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti