Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zašto je zdravo spavati u potpunom mraku?

Zašto je zdravo spavati u potpunom mraku?

Zašto je zdravo spavati u potpunom mraku?
  • Objavljeno: Četvrtak, 25.08.2016.
  • Broj pregleda: 280
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Prije pojave moderne tehnologije smo na raspolaganju imali samo dva osnovna izvora svjetlosti – Sunce i Mjesec. Sunce nam je pomagalo da vidimo tijekom dana, a Mjesec nas je uspavljivao tijekom noći.

Danas smo se jako udaljili od prirode i izlažemo se svjetlu čak i tijekom večeri. Umjetno svjetlo može negativno utjecati na zdravlje cijelog tijela, a istraživanja su pokazala da čak i blago umjetno svjetlo tijekom spavanja može oštetiti mozak.

Otkrijte što učiniti kada vas stres napadne prije spavanja!

Umjetno svjetlo povećava razinu hormona stresa tijekom noći, a učestalo izlaganje umjetnom svjetlu tijekom spavanja povećava rizik od nastanka kronične upale, inzulinske rezistencije i bolesti kardiovaskularnog sustava. Spavanje uz umjetno svjetlo može uzrokovati nesanicu i uzrokovati hormonalnu neravnotežu.

Melatonin je hormon neophodan za opuštanje i spavanje, a umjetno svjetlo narušava oslobađanje melatonina. Melatonin je taj koji snižava razinu krvnog tlaka, glukoze i tjelesne temperature. No, oslobađanje melatonina se dramatično smanjuje uz prisutnost svjetla.

Znanstvenici u ustanovili da osobe koje spavaju uz umjetno svjetlo imaju za 50% manje melatonina u tijelu. Upravo iz tog razloga preporučuju da spavate u svježoj, prozračenoj i mračnoj sobi.

Saznajte kako spavanje utječe na zdravlje i funkcioniranje mozga!

Puno brže ćete zaspati ako ležite u mračnoj sobi, a uz to ćete smanjiti rizik od nastanka raka, srčanih bolesti, dijabetesa tipa 2 i nesanice. Uz to, ujutro ćete se probuditi odmorniji ako ste spavali u potpunom mraku nego ako ste spavali uz umjetno svjetlo.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Dijabetes i prehrana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti