Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zašto ne trebate izbjegavati masti?

Zašto ne trebate izbjegavati masti?

Zašto ne trebate izbjegavati masti?
  • Objavljeno: Petak, 18.03.2016.
  • Broj pregleda: 292
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Dosadašnja istraživanja su pokazala da prekomjeran unos masti povećava rizik od nastanka bolesti kardiovaskularnog sustava, srčanog i moždanog udara. No, novo istraživanje, čiji su rezultati objavljeni u časopisu Journal of Psychiatry & Neuroscience, otkriva da manjak masti povećava rizik od nastanka depresije.

Znanstvenici su ustanovili da preniska razina kolesterola u krvi može povećati rizik od nastanka suicidalnih misli za čak 112%. Mozak se sastoji od 60% masti i koristi 25% kolesterola iz krvotoka. Drugim riječima, mozak ne može normalno funkcionirati bez adekvatne količine masti.

Od ukupnog preporučenog unosa kalorija, 25 do 35% njih trebate unositi putem masti. Najbolje su omega 3 masne kiseline jer one povećavaju razinu dobrog (HDL) kolesterola. Prethodna istraživanja su pokazala da manjak omega 3 masnih kiselina povećava rizik od nastanka depresije i naglih promjena raspoloženja.

Najbolji izvori omega 3 masnih kiselina su tuna, losos, sardine, haringa, chia sjemenke, lanene sjemenke i sjemenke konoplje. Omega 3 masne kiseline smanjuju rizik od nastanka bolesti kardiovaskularnog sustava, srčanog i moždanog udara. Također su se pokazale su učinkovitima u poticanju mršavljenja i održavanju zdrave tjelesne težine.

Što trebamo znati o mastima?

Komentari

Najčitanije zanimljivosti