Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Zašto trebate češće jesti kupus?

Zašto trebate češće jesti kupus?

Zašto trebate češće jesti kupus?
  • Objavljeno: Utorak, 01.12.2015.
  • Broj pregleda: 1.884
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Samo 1/2 šalice kuhanog kupusa je dovoljno da zadovoljite 47% dnevne potrebe za vitaminom C. Kupus ima nisku kalorijsku vrijednost, a dobar je izvor dijetalnih vlakana. Pola šalice kuhanog kupusa će vam osigurati 102% vitamina K, 8% mangana, 6% folne kiseline od preporučene dnevne vrijednosti. U sastavu kupusa također pronalazimo kalcij, kalij i tiamin, kao i vitamin B6.

Dosadašnja istraživanja su pokazala da povećanjem unosa kupusa možete smanjiti rizik od nastanka niza bolesti i poremećaja, uključujući pretilost, dijabetes tipa 2 i srčane bolesti.

Sudjeluje u prevenciji raka

Kupus sadrži sulforafan, spoj za kojega su istraživanja pokazala da smanjuje rizik od nastanka kancerogenih stanica. Pokazao se učinkovitim u prevenciji raka kože, raka prostate, raka jednjaka i gušterače. Nedavno istraživanje američkih znanstvenika je pokazalo da apigenin, prirodni aktivni sastojak kojega pronalazimo u sastavu kupusa može spriječiti daljnje širenje stanica raka.

Štiti zdravlje srca

Znanstvenici su ustanovili da se svakodnevnom konzumacijom kupusa može smanjiti rizik od nastanka kardiovaskularnih bolesti. Nedavno istraživanje američkih znanstvenika je pokazalo da kupus sudjeluje u prevenciji nakupljanja plaka u krvnim žilama, regulaciji krvnog tlaka i kolesterola.

Jača rad imunološkog sustava

Kiseli kupus, kao i druge fermentirane namirnice, potiču rad probavnog sustava. To znači da će vaš probavni sustav apsorbirati više hranjivih spojeva, uključujući vitamine i minerale, što je neophodno za pravilan rad imunološkog sustava. Dosadašnja istraživanja su pokazala da je rad probavnog sustava direktno povezan s radom imunološkog sustava.

Kako trebate pripremati kupus?

Odaberite kupus koji je čvrst i težak. Svježi kupus možete u hladnjaku držati do dva tjedna. Kupus možete jesti sirov, kuhan, dinstan ili pečen. Nemojte ga previše termički obrađivati jer se na taj način gube njegova nutritivna svojstva, a istovremeno oslobađa i neugodan miris. Što se kupus dulje kuha, to je njegov miris intenzivniji.

Pročitajte više u članku kupus - svestran i ukusan borac protiv raka.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Čarolija okusa na vašem blagdanskom stolu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najčitanije zanimljivosti