Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Koliko vode tijelu treba za mršavljenje?

Koliko vode tijelu treba za mršavljenje?

Koliko vode tijelu treba za mršavljenje?
  • Objavljeno: Petak, 22.01.2016.
  • Broj pregleda: 3.652
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Naše tijelo se sastoji od 50 do 75% vode, ovisno o sastavu tijela. Voda sudjeluje u nizu tjelesnih funkcija: regulira tjelesnu temperaturu, prenosi kisik i nutritivne spojeve do stanica, otapa minerale i nutritivne spojeve, potiče rad probavnog sustava, štiti organe i tkiva, i podmazuje zglobove.

Uz sve to, odgovarajuća količina vode će ubrzati rad metabolizma. Prema rezultatima novog istraživanja, objavljenog u časopisu Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, 500ml vode dnevno može ubrzati metabolizam za čak 30%. Drugo istraživanje je pokazalo da osobe koje prije jela popiju oko 400ml vode unesu puno manje kalorija, a ostaju site jednako dugo.

Stručnjaci svim osobama preporučuju da dnevno popiju 6 do 10 čaša vode. Voda neće samo ubrzati metabolizam, već će poboljšati koncentraciju, spriječiti nastanak glavobolja, poboljšati kognitivne sposobnosti i zaštititi zdravlje krvožilnog sustava.

Saznajte kako pripremiti alkalnu vodu koja potiče mršavljenje i uklanja umor!

Osim putem povećanja unosa vode, tijelo možete hidratizirati i unosom određenih namirnica s visokim postotkom vode, kao što su svježe voće i povrće (lubenica, krastavci, rajčica itd.). Variva i juhe također sadrže visok udio vode pa i njih možete uračunati u preporučeni dnevni unos vode.

Provjerite zašto je dobro piti vodu na prazan želudac!

Ako želite ukloniti suvišne kilograme, svakako trebate obratiti pažnju na hidrataciju koja je ključan faktor u tom procesu. U nastavku donosimo formulu koja će vam pomoći u određivanju preporučenog dnevnog unosa vode kako biste proces mršavljenja učinili bržim i zdravijim.

Hidratacija kod fizičke aktivnosti

Preporučeni dnevni unos vode je nešto veći za osobe koje svakodnevno vježbaju. Donosimo vam osnovne smjernice koje trebate slijediti kod vježbanja, a za detaljnije smjernice se obratite liječniku ili treneru.

Kod aktivnosti koje traju dulje od 90 minuta i potiču prekomjerno znojenje, unos vode trebate povećati prije, tijekom i nakon vježbanja. Izgubljene elektrolite ćete nadomjestiti obrokom.

Kod treninga izdržljivosti (kontinuirana aerobna aktivnost koja traje najmanje 90 minuta) trebate nadomjestiti i izgubljene elektrolite zbog čega se preporučaju napitci s elektrolitima, kao što su energetska pića.

Prepoznajte znakove dehidracije:

  • izgubili ste više od 2% tjelesne težine nakon treninga
  • mokraća je tamne boje
  • osjećate glavobolju, vrtoglavicu i umor.
Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije