Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Ljeto je na vratima, a ja još uvijek samo razmišljam o mršavljenju

Ljeto je na vratima, a ja još uvijek samo razmišljam o mršavljenju

Ljeto je na vratima, a ja još uvijek samo razmišljam o mršavljenju
  • Objavljeno: Nedjelja, 18.06.2017.
  • Broj pregleda: 710
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Nakon zimskih mjeseci, uvjereni smo da imamo dovoljno vremena da bismo se vratili u formu. Zato se na skidanje kilograma najčešće odlučujemo pojavom toplijih dana, tamo negdje u 3. ili 4. mjesecu.

Skidanje kilograma se na početku svodi na čitanje i proučavanje stotine članaka i savjeta za zdravo skidanje kilograma, tjelovježbu, njuškamo i tražimo razne teretane, dvorane za vježbanje i grupne programe. Užurbani način života ne dopušta da odaberemo ono što nam se sviđa, nego tražimo nešto u blizini doma ili posla, kako bismo trening „odradili“ i vratili se svakodnevnim aktivnostima. Sada kada smo proučili sve dijete i odlučili trenirati na otvorenom, shvatimo da je 5. mjesec i da je prevruće treninge odrađivati vani. Opet smo na početku jer nema smisla paziti na prehranu, ako barem malo ne treniramo. Zar ne? Ili ništa, ili sve. To je i moj moto.

Saznajte koji su najbolji i najgori napitci za mršavljenje!

Imam još najmanje mjesec/dva do godišnjeg. Otvaram internetsku tražilicu i ukucavam „brze dijete“, u nadi da se u međuvremenu pojavila neka čarobna i djelotvorna formula. Dobro, tražilica je izbacila hrpu novih članaka i savjeta, ali sve se svodi na iste stvari. Meni treba nešto drugačije. Nešto novo. Treba mi zdrava dijeta uz koju ću izgubiti par kilograma u kratkom roku i, po mogućnosti, da se u isto tako kratkom roku ne vrate. Ne mogu vjerovati da takvo što ne postoji. Kako je to moguće?! Ljuta sam i frustrirana i razmišljam o vlastitom planu prehrane. Znam već što i kako jesti, sad je samo potrebno složiti jelovnik kako se ne bih pogubila. Dok razmišljam o prehrani, bilo bi dobro nešto pojesti. Pojest ću nešto zdravo, ali nisam još sigurna što. Jede mi se nešto lagano. Nešto slano i malo, a opet da nisam gladna. Dobro, pojest ću... Bilo što, sad sam već jako gladna. Kada sam zadovoljila svoj zafrknuti apetit, razmišljam o planu prehrane jer od sada pa na dalje pazim na svaki zalogaj. I eto ga. Razmišljala sam do kraja svibnja, a sada čekam početak skroz drugačijeg načina života. Nema smisla kretati od ponedjeljka, to je isfurano i ne pali. Ovako je bolje.

Ako ste se prepoznali u ovoj teškoj muci, znajte da niste jedini. Ima nas još. Jako puno. Previše. Obzirom na dugi staž proučavanja i primjene zdravog načina prehrane i kontinuirane tjelovježbe, odgovorno tvrdim da je za gubitak kilograma i dobru kondiciju potrebno samo jedno. Volja. I to sa velikim V. Odmah se uz volju veže i upornost.

Razlozi za neprovođenje plana prehrane i tjelovježbe mogu biti sljedeći:

  • Zapravo smo zadovoljni kako izgledamo i kako živimo, samo volimo kukati.
  • Imamo nesređene životne probleme ili situacije, poput neprežaljene ljubavi, boravka na burzi, usamljenosti, ovisnosti o drugima....
  • Lijenost i inat koji se manifestiraju kroz tvrdoglavost (E sad baš neću ići na dijetu! – inatimo se drugima, umjesto da pomognemo sebi).
  • Nesigurnost i nedostatak samopouzdanja. Ovo je čest razlog neprovođenja ikakvih planova, ne samo zdrave prehrane i zdravog načina života.
  • Vodimo se linijom manjeg otpora jer je zaista teško pokrenuti se. Ovo bismo mogli nazvati i strah od promjena, ili opet, lijenost.
  • Nismo nikada ništa ni pokušali i ne znamo od kuda krenuti!

Svi ovi razlozi, i još mnogi drugi, znak su nedostatka volje. Volja, volja, volja!

Isprobajte dokazano najbolje i najjednostavnije savjete za mršavljenje!

Evo nekoliko trikova koji vas mogu potaknuti i spriječiti odustajanje prije prvih rezultata:

Zadajte si cilj bez vremenskih okvira

Fokusirajte se na krajnji cilj, a ne na vremenski period u kojem ćete ga postići. Iako je za uspješno dostizanje ciljeva preporuka odabrati vremenski period, kod mršavljenja ga je bolje izbjeći. Zašto? Zato što je skidanje kilograma individualna stvar i ponekad je zaista teško procijeniti koliko će nam vremena trebati da bismo dostigli željene rezultate. U slučaju da ne postignemo zadano, javim će se želja za povlačenjem i odustajanjem. Ne brinite, ako imate volju, rezultati će biti vidljivi.

Ne razmišljajte o dijeti i vježbanju

Konstantno razmišljanje o jelu i planu tjelovježbe, zasitit će nas u tolikoj mjeri da nećemo imati snage uistinu provesti zamišljeno. Bitno je samo znati što trebate izbjegavati, a što je poželjno unositi u organizam. Što se tiče vježbanja, važno je držati kontinuitet i vježbati barem 3 puta tjedno. Da, čak i onim danima kada vam se zaista ne da vježbati.

Shvatite to kao izazov

Ne morate izaći iz komfor zone. Ove male promjene koje uvodite u svakodnevni život vrijedne su truda. Ne postoji osoba koja se držala plana prehrane i tjelovježbe, a da nije primijetila rezultate. Pokušajte zdrav način života prihvatiti kao mali projekt u kojem ste vi kreator, glavni akter, izvođač i sudac.

Dokumentirajte promjene

Izbjegavajte svakodnevno vaganje. Iz iskustva govorim da će, u tom slučaju, vaga postati ne samo najgori neprijatelj, nego i mjesto plača i frustracija. Ako prakticirate pravilnu prehranu uz tjelovježbu, s vremenom ćete početi gubiti masno tkivo i dobivati mišićnu masu koja je teža od sala. Osim što brojke na vagi neće pokazivati promjenu, može se dogoditi da pokažu čak i više kilograma. Izbjegavajte ju u širokom luku ili ju dajte nekome na čuvanje dok ne budete pri kraju progrma. Umjesto vaganja, uzmite krojački metar i jednom mjesečno izmjerite obujam nadlaktica, prsa, struka, bokova i bedara. Osim toga, možete na početku fotografirati tijelo u donjem rublju ili kupaćem kostimu ispred zrcala. Fotografirati se možete svakih mjesec dana i usporediti stanje s početnom slikom.

Budite maštoviti

Pripremite unaprijed zanimljiva i kreativna jela. Zdrav i uravnotežen obrok ne mora biti samo kuhana piletina, salata i šaka riže. Isprobajte razne kombinacije mesa, jaja, povrća, nemasnih sireva, voćnih salata itd. Iskažite svoju maštovitost i kroz tjelovježbu. Ako ste odlučili trčati po kvartu, mijenjajte tempo. Kada ugledate klupicu u parku, napravite nekoliko sklekova, na travi napravite marince i slično. U teretani kombinirajte vježbe snage i aerobne treninge s kojima vam mogu pomoći i stručni treneri koji stoje na raspolaganju. Tjelovježba može biti i brzo hodanje. Umjesto lagane šetnje sa psom, ubrzajte korak i spojite ugodno s korisnim. Lijepo vrijeme daje mnogo opcija za vježbe na otvorenom poput vožnje biciklom, rolanja, plivanja ili planinarenja.

Ako imate još neki savjet o tome kako se pokrenuti na vrijeme, skinuti kilograme i stvoriti zdrave navike, pišite nam! Možda pokrenete još nekog iz naše redakcije.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za detoksikaciju

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije