Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Utjecaj stresa na kožu

Utjecaj stresa na kožu

Utjecaj stresa na kožu
  • Objavljeno: Četvrtak, 31.03.2011.
  • Broj pregleda: 3.613
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Godinama se stres povezuje s brojnim zdravstvenim problemima. Visoki krvni tlak i migrene, na primjer, mogu biti znakovi da smo previše pod stresom. Ali, jeste li znali da je jedan od prvih mjesta gdje se stres prikazuje zapravo naša koža?  

Kad god se osjećamo tjeskobno ili loše, hipotalamus šalje signal hipofizi, koja ga dalje prenosi nadbubrežnim žlijezdama. One zatim proizvode kortizol, hormon stresa. Nakon što se kortizol ubrizga u naš sustav, on komunicira sa svim našim organima i uzrokuje upalu kao reakciju na stres. Upala dovodi do oštećenja stanica. Kratkoročna upala pomaže u borbi protiv bolesti, ali kronične upale ozbiljno štete tijelu i povezane su s raznim bolestima, kao što je dijabetes, artritis i astma. Što to znači za kožu? Kada su pore upaljene, ona postaju natečene i veća je vjerojatno da će postati začepljene. Akne, bore, suhoća i svrbež pojavljuju se s upalom i pokazatelj su onoga što se zaista događa iznutra.

Prečesto, nastojimo kriviti vanjske utjecaje za stanje naše kože poput čokolade, prašine, čak i hormona. No, pravi uzrok je često emocionalan.

Danas, tretmani koji obećavaju da će zaustaviti starenje lete s polica ljekarni u naše domove. Žene kupuju ove proizvode kako bi zaustavile proces starenja, a u mladosti nisu previše brinule o učincima stresa na kožu. Čak su i tinejdžeri izloženi ogromnim razinama stresa i to se vidi na njihovoj koži. To se najčešće vidi kada izbiju akne. Krivac je upala.

Zdrave navike su često prva stvar koja pomaže u obrani od stresa. Naučite preuzeti kontrolu nad stvarima koje su zaista pod našom kontrolom i, vjerovali ili ne, mnogi stresori spadaju u ovu kategoriju. Počnite od malih stvari, a pozitivan utjecaj na mozak pomoći će u smanjenju hormona stresa.

Pješačite petnaestak minuta dnevno kako bi povisili razinu endorfina koji popravlja raspoloženje. Pronađite zdrav način da se opustite. To bi mogla biti masaža, joga ili meditacija, sve što ima umirujući učinak.

Spavajte! San je vrijeme ozdravljenja, kada su razine kortizola najniže. Tijelo i um su povezani više nego što smo svjesni. Dobra vijest je da imamo sposobnost umanjiti stres poduzimanjem malih koraka svaki dan. Pokušajte nekoliko jednostavnih promjena životnog stila, a vaše lice će pokazati rezultate prije nego što mislite.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za sigurno izlaganje suncu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije