Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Bolest modernog doba koja sve više zahvaća djecu

Bolest modernog doba koja sve više zahvaća djecu

Bolest modernog doba koja sve više zahvaća djecu
  • Objavljeno: Četvrtak, 21.06.2012.
  • Broj pregleda: 8.576
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Je li vaše dijete pretilo?

Pretilost označava višak tjelesne masti. Ne postoji opća suglasnost za određivanje standarda pretilosti kod djece i adolescenata, za razliku od odraslih. Ipak, većina stručnjaka koristi indeks tjelesne mase kao pokazatelj pretilosti. Drugi pak smatraju da je dijete pretilo kada je njegova tjelesna težina najmanje 20% veća u odnosu na težinu njegovih vršnjaka.

Iako je u prošlosti bila rijetka, pretilost je sada jedna od najraširenijih problema. Često se naziva i bolešću modernog doba, a najgore od svega je što sve češće zahvaća djecu i adolescente. Ukupan broj pretilih se sve više povećava.

Pretilost ima značajan učinak na kvalitetu življenja pojedinca, povećava rizik od nastanka brojnih zdravstvenih problema, a može uzrokovati emocionalne i socijalne probleme. Pretila djeca imaju veću vjerojatnost da će biti pretila i u odrasloj dobi, čime dolazi do cjeloživotne opasnosti od nastanka ozbiljnih zdravstvenih problema, poput bolesti srca i moždanog udara.

  • Ukoliko je vaše dijete pretilo, trebate znati da se daljnje debljanje može spriječiti. Roditelji mogu svojoj djeci pomoći da održe zdravu težinu.
  • U djetinjstvu, dojenje i odgađanje uvođenja čvrste hrane može pomoći u prevenciji pretilosti.
  • U ranom djetinjstvu djeca trebaju jesti zdrave, niskomasne namirnice i svakodnevno sudjelovati u umjerenim fizičkim aktivnostima.
  • Njihovo gledanje televizije treba ograničiti na 7 sati tjedno, a to uključuje i sjedilačke načine zabave kao što su video igre i surfanje Internetom.
  • Stariju djecu treba naučiti da sami izaberu zdrave i hranjive namirnice i da razvijaju naviku fizičkog kretanja.
  • Izbjegavajte grickanje tijekom dana.
  • Izbjegavajte konzumiranje hrane i pića koji su puni šećera.
Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije