Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Kako pomoći djetetu da smršavi?

Kako pomoći djetetu da smršavi?

Kako pomoći djetetu da smršavi?
  • Objavljeno: Petak, 12.12.2014.
  • Broj pregleda: 1.946
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Sve je veći broj pretile djece, a glavni uzročnici su manjak kretanja i nepravilna prehrana. Za dječju pretilost su najviše odgovorni roditelji jer su oni ti koji djeci trebaju biti uzor i potaknuti ih na usvajanje zdravih životnih navika.

Dječje pretilost nije samo estetski problem. Istraživanja su pokazala da pretila djeca izrastaju u nesigurne i emocionalno nerazvijene osobe s manjkom samopoštovanja.

Trebate znati da pretilost povećava rizik od nastanka raznih bolesti, čak i kod djece. Zabilježeni su slučajevi srčanog udara i bolesti krvožilnog sustava kod djece koja pate od pretilosti, stoga je izuzetno važno da vaše dijete ima zdravu tjelesnu težinu.

Odredite realne ciljeve

Dijete još uvijek raste pa bi možda bilo bolje pomoći mu da održi trenutnu tjelesnu težinu, umjesto da gubi kilograme. Ponekad su djeca pretila dok u potpunosti ne izrastu, tada prirodno postanu mršavija. Za djecu kojoj pretilost ozbiljno ugrožava zdravlje, realan cilj je gubitak pola kilograma tjedno. Što je cilj lakši, dijete će biti više motivirano ostvariti ga.

Potaknite vježbanje

Svaka vrsta aerobne aktivnosti će pomoći djetetu da potroši kalorije. Šetanje, trčanje, vožnja bicikla i timski sportovi su odlični i zabavni. Potaknite dijete da uvijek odabere aktivnost, u odnosu na mirovanje. Neka češće ide stepenicama umjesto liftom. Neka do prijateljeve kući prošeta umjesto da ga vozite.

Potaknite zdravu prehranu

Dijete bi trebalo jesti 3 manja obroka i 2 međuobroka dnevno kako ne bi imalo problema sa žudnjom za hranom koja u pravilu završava tako da dijete jede nezdrave grickalice. Potaknite dijete da jede svježe voće i povrće, sokove zamijenite vodom, a bijeli kruh tamnim od cjelovitih žitarica. Što se tiče grickalica, uvijek postoji zdravija opcija. Kikiriki, kokice, bademi, orasi ili sušeno voće će zadovoljiti potrebu za grickanjem, a neće ugroziti djetetovo zdravlje.

Uključite cijelu obitelj

Zapamtite da su djetetu roditelji uzor, a poslije roditelja slijede ostali stariji ukućani. Životne navike djece su gotovo uvijek imitacija roditelja. Čitava obitelj treba početi s usvajanjem zdravih prehrambenih navika i treba svakodnevno vježbati. Nemojte zanemariti važnost obiteljskih objeda jer je dokazano da smanjuju rizik od nastanka pretilosti kod djece.

Posavjetujte se s pedijatrom

Odvedite dijete pedijatru svaka 2 tjedna kako biste pratili napredak. Izbjegavajte svakodnevno vaganje jer dijete može biti pod povećanim stresom.

Budite djetetu podrška

Važno je prvo promijeniti svoje nezdrave životne navike i zajedno s djetetom početi usvajati zdrave navike. Nemojte djetetu otežavati cijeli proces mršavljenja tako što će nezdrave grickalice uvijek biti dostupne. Pomognite mu što je više moguće i budite mu podrška. Čak i ako neko vrijeme ne primijetite značajne rezultate, nemojte dopustiti da dijete postane frustrirano.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Komentari

Najnovije

Najčitanije