Vježbanje u predškolskoj dobi

Vježbanje u predškolskoj dobi

Vježbanje u predškolskoj dobi
  • Objavljeno: Utorak, 04.03.2014.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kategorija: Majka i dijete

Stvaranje zdravih navika za cijeli život

Normalan psihofizički rast i razvoj preduvjet su dobrog zdravlja djeteta. Redovitim kretanjem  i vježbanjem potičemo rad imunološkog sustava. Poznato je da su djeca koja ne žive "pod staklenim zvonom" puno zdravija u djetinjstvu i kasnije u životu.

Kroz organizirano vježbanje trener ima moralnu obavezu kod djece, već od malih nogu, stvarati svijest o važnosti redovite i zdrave prehrane. Bilo bi dobro da i sami roditelji budu uključeni u te razgovore te da se zdrave prehrambene navike primjenjuju na razini obitelji.

Nadalje, nije li najlakše ljubav prema sportu, kretanju i vježbanju, koja će trajati cijeli život, usaditi djeci kroz igru i druženje s vršnjacima? Bez ikakvih prisila!

O navedenim navikama kretanja i zdrave prehrane ovisi kakvo će biti stanje zdravlja djeteta u kasnijoj dobi. Svi znamo da su loše prehrambene navike i premala količina kretanja glavni uzroci razvoja većine bolesti (od kardiovaskularnih bolesti, preko dijabetesa pa do pojave nekih karcinoma).

Razvoj socijalnih vještina

S informatičkim dobom, osim smanjene količine kretanja (hipokinezija), došlo je i do smanjene direktne komunikacije među ljudima. Upravo je sport idealan za razvoj socijalnih vještina kod predškolaca i dobra je priprema za kontakte koji slijede u školi.

Preko kontakata na treningu razviju se komunikacijske sposobnosti sa vršnjacima, ali i sa starijim osobama (trenerima). Stječe se disciplina neophodna za funkcioniranje u grupi i u društvu, a kasnije u školi. Razvija se tolerantnost i timski duh, koji često izostaju kod male djece uslijed prezaštitničkog odgoja!

Preko sustavnog vježbanja, ali i preko druženja sa vršnjacima kroz igru, djeca se mogu dovoljno osamostaliti i pripremiti za polazak u školu. Radne navike sa treninga nikako ne mogu biti na odmet!

Kada sažmemo...

Roditelji sve više postaju svjesni važnosti kretnja za normalan psihofizički razvoj djeteta. Budući da su prezaposleni, često djeci dopuštaju prekomjerno sjedenje i igranje pred računalom, umjesto da potenciraju igru uz kretanje i druženje. Iz navedenih razloga, u posljednje vrijeme sve više postoji potreba za organiziranim vježbanjem za djecu već od najranije dobi. U takvim malim sportskim školicama djeca vježbaju pod vodstvom kineziologa te zadovoljavaju potrebu za kretanjem, ali i igrom. Uz dovoljnu količinu kretanja djeca imaju uvjete za normalan rast i razvoj. Efekti na zdravstveni status mogu biti samo dugoročno pozitivni. Društvo u cjelini se sve više povlači u sebe i sve manje potiče osobni kontakt. Možda je razvoj socijalnih vještina preko sustavnog vježbanja od najranije dobi jedan od bitnijih popratnih efekata vježbanja na predškolce.

Naravno, dobro zdravlje djeteta ono je zbog čega svaki roditelj treba najviše inzistirati na redovitom kretanju svojeg djeteta.

Korištena literatura:

1. Findak V., 'Metodika tjelesne i zdravstvene kulture', Školska   Knjiga, Zagreb, 1999.

2. Milanović, D. (2009.), Teorija i metodika treninga, Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu. Društveno veleučilište. Zagreb.

3. Babić, V., Vučetić, V., Sukreški, M. (2013): Specifičnosti senzomotoričkog razvoja djeteta do 30 mjeseci starosti. Kondicijska priprema sportaša, Zbornik radova međunarodnog znanstveno-stručnog skupa, Zagreb, (2013), str. 513-517., Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Vitashop

Najnovije

Najčitanije