Facebook prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Prijava korisnika

Ukoliko nemate registriran korisnički profil na portalu CentarZdravlja, registrirajte se ovdje te iskoristite sve pogodnosti.

Godišnji odmor i putovanja

Godišnji odmor i putovanja

Godišnji odmor i putovanja
  • Objavljeno: Utorak, 08.07.2008.
  • Broj pregleda: 394
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Umor usporava reflekse. Zato na put krenite odmorni. Prije odlaska na duži put treba obratiti pažnju na nekoliko važnih preporuka. Prema nekim pokazateljima, oko 30% prometnih nezgoda uzrokovano je premorom vozača. Čovjek može nekoliko sekundi zaspati za volanom, a da to uopće ne primijeti. Spavanje mogu prouzročiti i dosada i pušenje. Umor usporava reflekse. Zato na put krenite odmorni. Dobro je prije puta nekoliko sati odspavati. Ne vozite dugo bez odmora. Putovati noću?

Da, opet ako ste odmorni i ako vam noćna vožnja ne smeta. Nikako nemojte ići na put nakon napornog radnog rada, a da prije niste nekoliko sati odspavali. Ako osjetite umor, stanite, izađite iz auta, protegnite se i razgibajte. Ako ni to ne pomogne, zaustavite se na odmorištu i odspavajte kraće vrijeme. Budnim vas neće održati crna kava. Više ćete energije dobiti prirodnim voćnim sokom (limunadom). Pri velikim vrućinama vozači često, iako je zabranjeno, posegnu za hladnim pivom, koje će u prvi trenutak osvježiti, ali će ubrzo početi djelovati uspavljujuće. Sva su alkoholna pića strogo zabranjena.

Prije puta obrok mora biti lagan. Nemojte se prejesti jer će doći do pospanosti. Lagano jedite i putem do dolaska na odredište. Važno je da pijete dovoljno tekućine, vode, čaja ili prirodnog voćnog soka. Slatki i gazirani napici ne gase žeđ, već je potiču. Najmanje svaka dva sata stanite i razgibajte se. Time ćete potaknuti cirkulaciju i osvježiti se.

Tijekom vožnje preporuča se slušanje živahne glazbe. Nježna i uspavljujuća nije vam potrebna, pogotovo u noćnoj vožnji.

Nikotin tijekom vožnje smanjuje reflekse. On dovodi do stezanja krvnih žila pa mozak, kao i drugi organi, dobiva premalo kisika. Dvije popušene cigarete u zatvorenom autu udvostručavaju vrijeme vozačevih reakcija. Cigarete zamijenite osvježavajućim bombonima ili stanite i popušite vani, na otvorenom.

Ako ste skloni mučnini, vjerojatno već znate koja vam hrana prije puta škodi. Sjedite kraj vozača i nemojte gledati objekte koji kraj auta "prolaze". Nije dobro gledati unatrag ni čitati, jer papir "titra" pred očima.

Pomaže osvježavajući bombon ili suhi keks. Ako se uzimaju tablete protiv mučnine, činimo to u određeno vrijeme prije puta. Ako je mučnina već prisutna, tableta ne pomaže.

Ako putem u vozilu imate upaljenu klimu, temperaturu puhanja namjestite na svega nekoliko stupnjeva niže od vanjske. Kada se u vožnji smirite nakon fizičkih poslova koji su putu prethodili, kao što je slaganje stvari u vozilo, ta će vam temperatura biti ugodna. Nemojte pretjerati jer vam putovanje može započeti prehladom, "ukočenjem" vrata ili nečim sličnim. Isto tako, pripazite da vam bilo koji oblik puhanja ne ide izravno u oči, jer i one mogu upalno reagirati. Da biste spriječili isušivanje oka tijekom vožnje, možete si pomoći kapima koje se nazivaju "umjetne suze". One su prozirne, da ne bi umanjile oštrinu vida, i sluzave, da podmažu oko i spriječe njegovo sušenje.

Podsjećamo da je prije puta, naročito ako odlazite u manje mjesto ili na "pusti otok", preporučljivo obaviti stomatološki pregled, kako vam bezazlena, ali neugodna zubobolja ne bi pokvarila godišnji odmor.

Komentari

Najnovije

Najčitanije